måndag 10 september 2007

10 september 2007

Idag har jag inte haft så mycket för mig. Jag tog en sväng ner till stan för att kolla lite på böcker som kanske kan vara bra att ha när skolan börjar. Men eftersom jag inte vet vilka som vi kommer behöva, så tittar jag bara. Får lite koll på var dom finns och vad dom kostar. Men jag glömde ta med mig lite papper att skriva på, så jag kommer nog åka in imon igen.
Har suttit en stund och försökt få skrivaren att fungera. Har ju mitt CV att lämna ut, men eftersom jag efter många om och men insåg att den svarta färgen var slut, så blir det att inhandla en sån med... Men den kostar säkert skjortan. Fast man måste ju investera för att få vinst, så det är väl bara att betala.

Annars har jag mest bara tagit det lugnt. Bex håller på att lär sig svenska här för fullt, så ni som ringer hit kan snart prata svenska med henne om hon svarar. Hon har fått lite fraser som kan vara bra att kunna och hon skriver själv upp dom ord och fraser hon vill lära sig. Hade hoppats på att hitta några gamla svenska-böcker hemma, men dom har nog kastats bort. Men om någon har nån som ligger och skräpar i en låda nånstans, så säg till!

Nu känner jag att det är dags att krypa ner i sängen. Det blir en tablett idag med, tror jag. Det hjälpte med den jag tog igår och jag hoppas att Beroccan jag köpt idag kommer dra sitt strå till stacken, så det inte blir värre i alla fall. Halsontet har lagt sig, men det har stigit till näsan istället. Det kliar som aldrig förr! Det är jätteirriterande!! Men, men, bättre nu än sen...

Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: