söndag 9 september 2007

Fortfarande 9 september 2007

Sitter och känner mig lite risig. Har känt mig lite hängig några dagar och igårkväll fick jag reda på varför. Jupp, halsont. Trodde det skulle funka att ta det lite lugnt, bara slappa och dricka varmt och så. Men nejdå, jag känner den där konstiga känslan i näsan, det bara kliar och känns knepigt... Det blir nog en liten tablett innan jag nanar ikväll. Annars är det feber och hela baletten om nån dag eller så. Känner hur febern kryper sig närmare och närmare...

Från det ena till det andra...
Man märker att England och USA är rätt tajta polare. Det drar ihop sig till årsdagen för terrorattacken på Twin Towers, 11 september 2001. Jag vet inte hur mycket det pratas om det hemma, självklart måste det nämnas, men inte som här. Det är filmer, dokumentärer, intervjuer, uppdateringar om kampen mot terrorn. Men jag visste inte att det fanns SÅ många filmer och dokumentärer om attentaten!! Det är ett gäng varje dag. Hade man velat, hade man nog kunnat se något om det hela tiden, dygnet runt! Helt otroligt!
Jag vill liksom inte säga att det inte är viktigt, men vi vet alla hur hemskt det var. Vi har alla sett planen flyga in i först det ena tornet och sen det andra. Vi har sett hur det rasar och i veckor efteråt fick vi uppdateringar i varje nyhetssändning. Och det var fruktansvärt! Jag lider fortfarande med dom som miste livet i ett av dom värsta attentaten, som jag kan komma på just nu i alla fall. Men borde vi inte titta mer på vad som har hänt i kampen mot terrorn, hur många liter blod har runnit på världens gator sen 11/9-01? Hur många fler har dött sen dess? Hur ska vi komma ifrån dödandet?
Jag tror inte det går, jag är en pessimist i det här läget. Om människo-släktet kommer dö ut, så är det människan som ska fixa det.Det är min åsikt. Men jag är på väg att bli lite snuvig, därför kommer det ikväll inte någon utläggning om varför...

Nu ska jag knapra piller och krypa ner i mitt jättetäcke i min lilla säng!
Sov gott, alla mina vänner!
Och hoppas att du hade en underbar födelsedag, Moster Yvonne!
Kramar på dig!!

Och till er andra:
Kram kram

Inga kommentarer: