söndag 29 juni 2008

29 juni 2008

God afton, mina vänner!

Så var söndagen avklarad, det blev jobb, tandagnissel över vår chef, som vanligt... Men jag och Lauren avslutade dock dagen med ett par skratt för att lätta upp humöret, ett biobesök! Först blev det middag på Frankie & Benny's, sen Kung Fu Panda! Inte tok-rolig, men den hade sina ljusa stunder! Jag fick ett och annat gott skratt i alla fall! Lauren tittade lite misstänksamt på mig när filmen var slut, tillslut sa hon att jag antagligen skulle få ha mina filmer ifred, för min filmsmak är inte riktigt som hennes. Detta baserat mest på en trailer för filmen Space Chimps som kommer ut senare i år. En animerad film om chimpanser som skickas ut i rymden, ett litet experiment som NASA genomför. Jag skrattade nog mer under den trailern, än jag gjorde under hela Kung Fu Panda...

Hur som helst, jag har nu lovat att ladda upp dom två bilderna på Geri Halliwell jag tog igår. Självklart letade jag upp kabeln till mobilen och har just laddat färdigt bilderna. Jag är ingen mästerfotograf och mobilkameran är lite tetig ibland, men jag gjorde så gott jag kunde. Man ser i alla fall att det är hon...
Det var väl egentligen inte meningen att jag skulle vara med på detta fotot, men eftersom jag är en snäll vän, så följde jag med Zoë och tog ett foto med henne. När vi stod i kön, så hyperventilerade Zoë så intensivt att jag var rädd att hon skulle svimma!! Jag höll hennes hand och sa lugnt och sansat att hon var tvungen att andas också emellanåt, djupt ändå ner i lungorna. Jag visste inte att folk i nästa vuxen ålder kunde bli så hysteriska, men jag borde veta bättre. Jag var ju trots allt med under Jason Donovans signering... Att se 30-35-åringar, eller ja, ända upp till 40+, bli helt tokiga för att en fejksolbränd, avdankad 80-talsidol visade sina blekta tänder, så kanske det är rimligt att en 16-åring flippar lite för sin gamla idol... Hmm...


Detta fotot är taget när hon är på väg in till personalrummet för att signera undanlagda böcker. Att hon efter 1½ timmes leende, signerande och artighetsfraser till främlingar orkar le lite till för att jag ska kunna ta ett litet foto, det tyckte jag var kul att se. Eller vad man ska säga. Man har ju liksom en bild framför sig hur alla dom här stora stjärnorna är privat, och visst var det inte helt privat, men det var ju i stort sett bara hennes folk och Waterstones-folk omkring, så visst kunde hon varit en bitch om hon velat... Men nejdå, hon var artig och poserade glatt. Men hon måste varit bra trött, på fredagen hade hon uppträtt på Nelson Mandelas 90-års konsert, på lördag förmiddag signerade hon på Tesco i Poole och sen i ilfart till oss. Jag hade inte orkat småle vid det här laget. Och hon måste ju ha haft riktigt ont i handen. Jag orkar inte ens skriva en halv a4 utan att få ont i handen. Hon har signerat sitt egna namn i över 3 timmar under en dag! Mm... Duktigt tjej, det där!!

Nu ska jag dock natta, det är en ny, lång dag imon. Ska på pilates, plocka ner Laurens utställning, hämta pengar på banken och betala min hyra, sen vet jag egentligen inte vad jag ska göra. Men jag hittar säkert på något. Om inte annat, så kan jag alltid gå hem och förbereda inför flytten på tisdag.

Jag kommer nog hinna uppdatera bloggen ett par gånger till efter flytten, jag har ju skolan på nära avstånd och där finns ju internet!! Mhmm, ibland tänker jag till!!

Ta hand om er och sov gott!!
Kram kram

1 kommentar:

Rebecka sa...

Vad lika du och Geri är!!