onsdag 25 juni 2008

24 juni 2008

Hej hopp!
En dag till avverkad, bara 6 timmar kvar på gymmet att jobba av, sen får vi se vad som händer. Jag hoppas jag får vara kvar, för det är ett bra ställe. Lite väl långtråkigt och lite väl mycket städning, men det funkar. Medlemmarna är toppen-människor och om jag inte får komma tillbaka är det många jag kommer sakna! Det är väl managern jag inte kommer sakna, men får jag komma tillbaka, antar jag att jag kan leva med en kass manager...

Men hur som helst, så är det nu bara 6 nätter kvar i denna sängen. Fick igår reda på av IKEA att dom inte kan leverera min säng förrän den 9 juli. Var är jag då? Mitt emellan Southampton och Kungsbacka... Hur ska detta gå till? Tur man har en samleverans med Lauren, så hon får sitta hemma och vänta till lastbilen med min säng och våra bokhyllor lyckas pressa sig igenom dom små slingriga vägarna till vår nya lägenhet! Åhhh, skit samma att jag får sova i en gästsäng första veckan, och att Laurens kompis Ruth ska inviga min nya säng, jag kommer bo i stan! 10 minuter från London Road och 15 från West Quay!! Ska bli så himla härligt!! Hänga upp mina gardiner, ha en "riktigt" garderob och kunna bestämma färg på väggarna och allt sånt!! Helt superhärligt!!

Och så ska det ju bara packas upp och sen ska det packas ner igen, jag åker ju hem till gamla Sverige igen! Ska bli skönt... Ikväll åt jag upp det sista svenska ätbara, om man bortser från Treo och Ibumetin, som finns här. Tror Bex har en chokladkaka undangömd, men den kommer från IKEA i Croydon, så den är inte riktigt svensk liksom... Eller det finns ju lingonsylt, men det är ju inte direkt så man slevar i sig det bara så där... Kaviar kan man ju smaska lite på och det är ju helt delikat att ha på en rostad macka med lite smör på!! Yummy, Yummy!!

Jag har två alternativ på middag den 9 juli, färska räkor med aioli eller västkustburgare från Adeles. Jo, det ska vara från Adeles... Sibyllan gör goda burgare också, men det är så långt dit, Adeles ligger runt hörnet.... Sorry, Henrik...

Men räkor, sill och färskpotatis, pizza med vitlökssås, tunnbröd, you name it, det är massa mat jag saknar! Ska göra vad jag kan för att äta mig trött på det under dom 4 veckor jag är hemma! Se om jag lyckas eller om jag sitter här strax innan jul och gråter av mat-längtan igen...

Många här frågar varför jag bara saknar maten, att jag inte verkar sakna familj och vänner. Men så är ju inte fallet. Skillnaden är att man kan alltid prata med familj och vänner, man kan ringa, maila, msna, smsa, men mat funkar inte likadant. Jag tror att i stort sett alla utlandssvenskar saknar mat hemifrån vid något tillfälle. Senast häromveckan läste jag på Silverfiskens blogg att han saknar grillchips från Estrella. På IKEA finns tydligen bara dillchips. Inte samma sak, men man tager vad man haver när man har begär... 12 februari 2009 är datumet som har störst betydelse för mina begär här. Då öppnar ett fyra våningar högt, 34000 m2 stort IKEA precis utanför West Quay nästan!!! Gissa om det kommer bli svenskmat för hela slanten!! Det är nog ganska dyrt, så man kanske får ransonera lite, men ändå!! Det kommer finnas på gångavstånd!! Jippie!! Glädjen är enorm!!

Nu ska jag dock hoppa i säng. Klockan närmar sig 2330 och jag tänkte försöka komma upp i tid imon, ta en morronpromenad och sen försöka packa lite. En vecka kvar och det ser ut som inget har hänt här, har ju ändå packat ner två blåa IKEA påsar med kläder!! Hur ska det här sluta?!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: