lördag 28 juni 2008

28 juni 2008

Så, då var det färdigpackat för flytt! Synd att det är två hela dagar innan flyttbilen kommer... Men jag skulle inte haft tid att packa imon, jobbar ju hela dagen. Och måndag, då ska jag hjälpa Lauren att ta ner sin utställning i Winchester. Så det var bara idag och igår jag kunde packa. Fast det har varit i makligt tempo, inget stresspackande eller så. Började med att packa mina vinterkläder och lite av träningskläderna för nån vecka sen. Men igår när jag började så var jag lite orolig hur det skulle gå med väskor och påsar och så. Det gick bra. Det finns till och med en IKEA-kasse kvar!! Fast jag lägger ner kudde och täcke där, så blir det lite lättare att bära.

I slutänden ser det ut att bli 7 IKEApåsar, sånna däringa blå, 2 resväskor, 1 kabinväska, 4 ryggsäckar och två sporttrunkar. Och så tillkommer ju lite påsar här och där med småkrafs. Jag är riktigt shockad över hur mycket grejer jag har här! Jag har ju insett att den dagen jag flyttar tillbaka till Sverige, så blir det en roadtrip genom Europa!! Först såg jag det som ett alternativ, en kul grej att sluta Englandslivet med en liten resa genom Europa. Men nu, i min första flytt inom landet, så inser jag att det finns inte en chans i världen att jag ska kunna flyga hem med mina prylar!! Men, det är två år kvar och mycket kan hända på den tiden! Kanske dumpar jag allt till välgörenhet och kommer hem med tomma väskor? Tror inte den chansen är så stor heller, men lite kan nog dumpas där i alla fall!

Idag fyller moster Lena år. Åldern håller jag hemlig, man pratar inte om en kvinnas ålder jue... Hihi... Det ska grillas i Veddige och jag är sååå avundsjuk på alla som ska dit! Jag vill ju också grilla!! Fast som tröstpris så ska jag snart åka in till bokaffären och säga hej till Geri Halliwell! Se om hon är så kort som hon verkar, om hon är trevlig eller en liten diva, och är hon verkligen så sprallig och glad och energisk alltid? Ska bli kul! Jag tar några foton och lägger in ikväll, så ser att jag talar sanning! Hihi..

Men ett stort grattis till Lena och hoppas att ni får det riktigt trevligt ikväll! Jag ska fira min lördag med Narnia och en pizza, tror jag... Bättre än makaroner... Hihi...

En liten parantes innan jag avslutar för idag, när jag går in på min blogg, så skriver jag www.blogger.com i adressfältet och ibland så kan jag bli riktigt sugen på en Nogger då. Det slog mig idag att anledningen till att jag vill ha GB-glass när jag loggar in är att tankekedjan är igång undermedvetet, med start på Nogger. Som tur är så finns ju Magnum här, och många andra glassar från GB också. Här heter det Walls och många glassar är samma som hemma, men det finns ingen glass som innehåller lakrits. Jag har hittills bara mött två britter som tycker om lakritsen jag har haft med mig hemifrån. Och då har jag träffat många engelsmän under mitt år här!!

Nu ska jag hoppa in i duschen, vill ju inte missa Geri!!

Kram kram

Inga kommentarer: