måndag 2 juni 2008

2 juni 2008

God morgon!
Eller så god är den inte. Jag tror jag ska göra en sån där räkna-ner-dagar-kalender tills den dag jag flyttar... Blev väckt 06.30 imorse och sen dess har det slammrats i skåp och lådor, det har slagits i dörrar och hänsynen är som bortblåst. Varför? Antagligen för att jag ändå ska flytta, så det är skitsamma för henne om jag får sova eller inte, om jag trivs eller inte.

Hur som helst, så kommer jag nog att flytta härifrån om 4 veckor. Många morgonar som det kan slås i dörrar och lådor, men jag är stark! Man behöver väl inte mer än 5-6 timmars sömn ändå, eller...? Hm...

När hon slagit i den sista dörren och jag gick upp, så låg det en lapp i köket. "Om du har tid, kan du plocka in den torra disken, så jag kan diska när jag kommer hem?" Ursäkta...? Vad menar hon? Jag blev så arg. Jag var ju redan ganska irriterad, så arg var liksom nästa steg... Hon vill att jag ska plocka in hennes torra disk, så hon kan diska två tallrikar och ett glas när hon kommer hem ikväll?! Jag förstår inte... Det tog mig just knappt 5 minuter att plocka in disken, och diska den nya skitiga disken. Ska plocka in den nya disken med, den ska bara torka lite. Att jag har städat badrummet och köket märker hon inte. Att man inte fastnar på golvet i köket längre, är visst inte så tydligt... Att det inte är någon kattmat eller matrester fasttorkat på golvet syns visst inte... Att hon säger att hon är en "Monica" i köket, är nog alla århundradens underdrift. Monica är perfektionist på den nivån att det glänser ur alla vrår och det finns inte ett dammkorn eller smula att finna om du så synar med lupp!

Nä, Bex är ganska långt ifrån en pedantisk människa du kan komma...

Hoppas 4 veckor går fort... Och sen är det ju bara 1 vecka till, sen kommer jag hem!
Såvida jag inte får en hjärnblödning först... Mitt blodtryck har ju gått upp från 101/77 till 107/79 på en månad... Var ska det sluta? Hihi...

Nu ska jag fortsätta packa ner böcker och kläder jag inte anväder så mycket. Vinterjackor och lite sånt... Sen blir det massage, fika med Nirzari för att avsluta dagen med jobb, jobb, jobb...

Ha en bra dag!
Kram kram

Inga kommentarer: