lördag 6 februari 2010

6 februari 2010

Smälter just nu första delen av melodifestivalen. Måste säga att det bästa bidraget kom från Dolph... Skicka den rösten till Oslo och vi vinner. Och jag tror inte jag är ensam om det... Det enda (riktiga) bidraget annars var Jessicas. Hon har en bra röst och jag håller på henne!
Den däring hårdrocksgruppen var väl inte så mycket hårdrock, eller har jag fel? Hmm.. Jag bara väntade på att gitarristen skulle resa sig och dra några riff, men han satt där han satt, liksom... Efter 2/3 började jag få lite panik hur dom skulle få liv i den där låten. Men den var alldeles för monoton... Fast även han hade en bra röst... Men låten kom aldrig igång... Synd..

Sitter just nu och letar efter en symbol som kan påminna mig om min tid här. Det drar ihop sig mot slutet och vi är några stycken som ska tatuera in ett minnesmärke. Inte samma för alla, utan något som symboliserar ens egen resa genom dessa åren. Jag vet jag vill det ska stå för, men jag vet inte vad. Eftersom det är första tatueringen, så vill jag inte ha något för stort. Tänk om smärttröskeln inte är så hög som min själsliga smärttröskel har blivit under min tid här.

Jag har lärt mig mycket om mig själv, människor omkring mig och människor i allmänhet. Jag har lärt mig att finna styrka inom mig själv att klara något som vid första anblicken verkat omöjligt. Jag har funnit en ny tro på mig själv. Men jag har också lärt mig att ensam är inte stark, även om man vill tro det ibland.
Allt är möjligt, bara man tror lite granna på det!

Nu ska jag sova och hoppas att en symbol eller tecken kommer till mig i drömmen.

Natti natt!
Kram kram

Inga kommentarer: