lördag 20 februari 2010

20 februari 2010

Försöker lägga upp klipp från YouTube och har försökt göra så i flera dagar, men det händer inget! Vad är det som är fel?! Jag gör ju precis likadant som jag alltid har gjort och det har ju aldrig strulat tidigare! :(

Har precis tittat färdigt på SVTPlay och melodifestivalen! Jag gissade på Timoteij och Darin, så jag är glad att dom gick vidare. Jag tycker det är dags för Alcazar att komma på något nytt. Det var bra dom första 100 gångerna, men nu är det dags att öva in nya danser och ändra lite i sina låtar. Inte bra när det blir för mycket samma, samma, samma...

Annars har jag haft en hyffsat produktiv dag idag. Satt 7 timmar på biblioteket, pressade ur mig 1500 ord och insåg när jag skulle klämma ut några till att jag upprepar mig hela tiden! Men när jag pratade med mina klasskompisar, så är det tydligen det vi ska göra... Imon skriver jag samma sak, fast med andra ord, för tredje gången på en vecka... Får se om det stannar där, eller om jag behöver upprepa det i del tre och fyra av rapporten också... :S
Det är en helt sjuk rapport vi skriver och till och med dom som pluggar Health Promotion, som denna kursen är en del av, fattar ingenting, så om dom som är intresserade av det inte fattar, hur är det då meningen att vi som inte är så intresserade ska fatta? Det skrattas, svärs och gråts över den här förbannade rapporten! Jag hoppas att imon bli såpass klar att jag kan skicka in den, få ett utlåtande och eventuellt lämna in den innan nästa vecka är slut. Vi får väl se...
Sen är det fullt ös på slutprojektet! Ger jag det 110%, kanske jag kan ta en vecka ledigt över påsklovet... Men just nu är det bara stress, stress och stress! Det är tur att kamomill-teet faktiskt hjälper, jag tvivlade på det innan jag testade... Teet, massa sömn, nedvarvning och varma duschar och lite andningsövningar, så ska nog det här gå vägen! Det gäller bara att inte stressa för mycket... Det är nyckeln till att klara det här, tror jag, att inte stressa... Positiv reinforcement innan det är dags att säga god natt!

Nu har jag suttit och tittat på gamla melodifestival medleys och när dom låtar från åren då man med nöd och näppe orkade hålla ögonen öppna tills vinnaren var korad, får mig att minnas tillbaka den tid då livet var ganska enkelt, fast det inte verkade så då...

Det var bättre förr, så är det bara! ;)

Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: