fredag 5 februari 2010

5 februari 2010

Jorå, men så är det! Våren är på G! Livet känns lite lättare när man inte måste ha vantar och mössa på sig bara man ska titta ut genom fönstret! Värmen är fortfarande på fullt ös, men vem vill frysa inne egentligen?!
Det var verkligen skönt ute! Visst kunde man känna vintern dröja sig kvar i brisen, men inte mycket vinter. Och var inte brisen där, så var det faktiskt varmt!! Behövde inte ens ha jackan knäppt. Fast eftersom jag är lite snorig fortfarande, så behöll jag halsduken på!

Fast det risk för återfall. Det är ju ändå bara 5e februari... Men risken för snö som blir liggandes är över, tror jag. Men det kan nog bli noll-gradiga nätter. Fast dom kan jag överleva, så länge solen kommer fram på dagarna, så ska jag nog överleva det här. Det tror jag med all säkerhet... Håller solen sig undan, så finns risken att jag behöver stanna här i sommar... Suck... Så alla jag känner, håll tummarna för solen!

Annars är det en helt vanlig fredag, tror jag. Dagen började inte så bra, men när jag insåg att stipendiet ("bursary" enligt tyda.se). Alltså det är pengar man får tillbaka på studieavgiften och regleras av hur mycket man tjänade året innan. Jag var arbetslös året innan jag började plugga och eftersom jag inte tjänat upp till £5000 per år, så får jag fortfarande fullt bursary. Det är en tredjedel av skolavgiften, £1075. Det är uppdelat på två utbetalningar, så jag fick drygt £500 idag och resten får jag den 7e maj.

Så det blev lite shopping igen... Fast jag spenderar inte så himla mycket pengar normalt, så jag kan väl få unna mig lite då och då? ;) Alla ursäkter, är godkända och bra ursäkter! Jag skickade in en, förhoppningsvis, jättebra ide till mitt hälso-projekt grundat på korpen-fotboll. Får se om läraren nappar på det! Det håller vi också tummarna för över helgen, okej? Men det gav mig en anledning att fira med lite shopping! Om förslaget avslås, har jag ju iofs redan sorge-shoppat, så då är det bara att bita ihop! Tyvärr... Livet är inte alltid så där guldskimrande, som man lätt kan misstolka det att vara... ;)

Annars blir det nog städa och plocka undan lite, om alla mina tv-shower är nedladdade, så blir det lite tv efter det. Annars blir det en tidig kväll med plugg imon! Jippie... 50 skoldagar kvar. Hur i hela världen ska jag hinna med allt som måste göras på den tiden?! Har ju inte räknat med 3 veckors lov, men det känns som det inte är tillräckligt... Lite skrämmande att allt är över snart... Men jag måste fokusera på nu, sen kommer ju tids nog ändå, hoppas jag!

Hoppas alla får en trevlig fredagskväll!
Kram kram

Inga kommentarer: