fredag 19 februari 2010

19 februari 2010

Så har ännu en vecka gått till historien. Tiden rusar och jag får inget ur mig! Det är skrämmande, men nu hoppas jag att det blir en produktiv helg, för på måndag är sista dagen vi kan skicka vad vi gjort för att få feedback innan inlämningen den 18 mars.

Jag är lite orolig hur allt ska sluta, men jag antar att oro och negativa tankar bara kommer göra det svårare för mig. Men jag vet inte hur jag ska ändra på mitt tänkande just nu. Det känns som det har gått för långt åt fel håll och jag måste vända det på en eftermiddag.

Har påbörjat mina tester för mitt projekt, men har bara fyra resultat så här långt. Jag hade räknat med att ha 15 klara resultat nu. Men det ser ut att dröja minst 4 veckor innan jag har all resultat klara. Suck... Jaja, det är mycket som ska fixas och allt är inte beroende på dom resultaten. Men det är drygt att inte ens vara halvvägs.

Annars har allt gått hyffsat okej här. Jag surplar kamomill te så det rinner snart ur öronen och mumsar c-vitamin som det inte fanns en morgondag. Känner jag att förkylningen är på G ändå, så motar jag den med Echinacea! Har verkligen inte tid att bli sjuk mitt upp i allt just nu! Suck... Jag lägger mig tidigt och sover oftast hela nätterna. Vaknar lite stel, men det är ju så förbannat kallt, så till och med en eskimå hade varit stel! Vi har ju värmen på, men den stängs ju av vid 23-tiden, sen är den bara på en halvtimme eller så på morgonen... Och visst, vi har inte så kallt som ni där hemma, men har man ingen som helst isolering och en hel vägg i stort sett med fönster, då kyls det ner ganska fort.

Om ändå våren kunde komma nu. Det var lite elakt att man fick sån försmak på våren och sen vände det om igen. Dom säger att hela mars kommer vara kall också! Har inte ork för mer kyla!! :(
Det är inte schysst att klaga inför er, ni har det värre, jag vet. Men jag vill ha sol och fint väder. Det kan väl få vara kallt, men jag vill se knoppar och blommor bryta upp ur jorden. Jag vill se att vi är på väg åt rätt håll... Jag behöver den lilla motivationen från naturen, att veta att tiden är på väg att ta slut, att kunna se slutänden på det här eländet. Men just nu är det ingen skillnad från dag till dag, allt går ihop... Enda skillnaden jag vet att det är måndag-torsdag är för då stänger biblioteket 23.45. Att det är fredag för det stänger 19 och lördag eller söndag för att dom stänger 17. Och på helgen öppnar dom inte förrän klockan 10, så har man inte koll på vilken dag det är, kan man bli sittandes utanför biblioteket i 1½ timme! Inte kul just nu... :( Man kan få en hint om att det är fredag, för en del åker hem över helgen och då förstår man att det är meningen att det ska vara några dagars ledighet.

Men nu är det fredag, jag ska krypa ner i sängen och kolla på en film, äta lite Dumle och låtsas som imon inte finns... 4000 ord på två dagar, I can do it! :D Positivt tänkande!!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: