måndag 22 februari 2010

22 februari 2010

Har kollat runt lite på internet, läst lite nyheter, skvaller och uppdaterat mig på facebook och twitter.
Jag har snöat in lite på hela den här Tiger Woods-historien och det har nästan blivit lite maniskt att läsa vad som händer. Jag skäms över att det har blivit så, men jag antar att jag måste hitta något som är oviktigt egentligen och hyffsat orelevant för att bryta av med hela skolgrejen.

Idag på aftonbladet.se kan man se hur Veronica Siwik-Daniels gråter ut om att vilja ha en ursäkt, hon har ju gett upp sin karriär och inkomstkälla inom porrindustrin för hans skull. Borde hon inte ha ställt lite ultimatum? Hon slutar med porr, när han skiljer sig med Elin? Varför tro på allt han säger, bara för att hon älskar honom? Kommer det inte en period, när man tycker att nu får det f-n i mig vara nog!

Det är lätt att säga hur man själv skulle hanterat situationen, men jag tvivlar på att jag hade orkat vara den andra kvinnan nån längre period, om ingenting hände med relationen han var i från början. Fast sen vet jag inte, jag har gjort mina misstag i mina dagar, men jag har aldrig blivit kär i en upptagen man och försökt vinna honom över till mig. Det funkar inte riktigt så för mig...

Men jag tycker det känns riktigt löjligt och patetiskt att sitta och lipa inför ett pressuppbåd med en advokat och be Tiger ringa upp och be om ursäkt. Tvivlar på att han har så gott om tid att han hinner ringa runt till alla sina älskarinnor och be om ursäkt för smärta han ställt till med...

Är man med en gift man, så får man räkna med att bli sårad! I alla fall är risken ganska stor... Och tre år! Hmm... Jag tvivlar på att hon kommer få nån ursäkt, kanske om han tvingas pga rehab, men jag tvivlar på det... Hon var ju bara en i mängden! Och visst har hon också känslor, men hade hon tänkt efter före hur det kunde sluta, så hade hon inte suttit inför kamerorna och lipat!

Fast frågan är ju hur mycket uppmärksamhetsbehov det är och hur mycket ärlighet det är...

Jag har säkert varit hård, jag har inte varit i hennes situation, och kommer nog aldrig vara där heller, men det känns bara så patetiskt.. Alla har vi blivit sårade, oavsett om han/hon varit gift eller inte, så har alla blivit dumpade eller sårade i olika typer av relationer. Men det är bara att bryta ihop och gå vidare!

Nu har jag tjatat av mig lite!
Nu blir det film!

Kram kram

Inga kommentarer: