onsdag 17 februari 2010

17 februari 2010

Ska alldeles strax hoppa i säng. Har haft några tunga dagar, kämpat mot stressen. Men jag börjar förstå den nu... Jag har inte sovit så bra det senaste, vaknat och drömt knepiga saker. Och jag börjar känna igen huvudvärken jag haft. Idag är den borta och det är nog mycket tack vare spikmatta, varm dusch och lite huvud- och ansiktsmassage. Jag har även testat en massage-metod på nacken, där jag kommer åt, och det kändes genast mycket bättre. Jag antar att sitta vid en dator och tvinga ur sig ord och känna sig stressad är som gjort för migrän och huvudvärk.

Jag vet att många inlägg har handlat om min huvudvärk och att jag skriver inlägg i dom stunderna. Anledningen till det är att bloggen är min ventil. Jag skriver som det känns och jag är i en situation, som jag satt mig i själv, där jag inte alltid mår bra. När jag mår dåligt eller är under stress, då får jag huvudvärk, jag sover dåligt, jag tappar aptiten och jag har en tendens att gå ner mig lite.
Livet som student har inte varit enkel alla gånger, och att vara så mycket äldre och redan ha genomgått nyfikenheten till alkoholen och supa sig redigt fuller varje dag, då har man inte mycket gemensamt med 20åringarna som precis upptäckt det. Enda anledningen till varför vi dag ut och dag in sitter i samma rum, är för att vi blivit ihopfösta och förväntas prestera tillräckligt för att få våra avslutningsbetyg. Det finns inte så stor chans att jag och nån av dom andra i klassen hade umgåtts om vi träffats under andra omständigheter.

Jag har umgåtts med några tjejer i klassen och det har funkat. Men det är också enbart för att vi inte har något val, vi är ju trots allt sociala varelser...
Jag har lärt mig att betyg är viktigare än vänskap, att man hellre trampar på tår för att få ett bättre betyg.

Men hur som helst, när jag mått dåligt, haft ont i huvudet och så, då är det bloggen jag vänt mig till. Annars har jag haft fullt upp med att vara med om den här erfarenheten. Men jag hoppas att det kommer bli mindre huvudvärk och mer om hur glädjande det kommer vara att lämna in uppgifter och beta av den långa listan och räkna ner dagar, även om vi håller oss till veckor först! ;)

Inklusive påsklov är det 11 veckor... Plus två dagar...
4 mars: Inlämning av case study för personlig träning kronisk sjukdom: ~2 000 ord
10 mars: Spanska speaking test
18 mars: Hälso rapport/manual inlämning : 4 000 ord
20 april: Prov personlig träning kroniskt sjukdom
22 april: Slut projektet inlämning : 10-12 000 ord
5 maj: Spanska läs-prov
6 maj: Personlig träning kronisk sjukdom inlämning case study 2 : ~2 000 ord
6 maj: Småföretagande inlämning business plan

Däremellan har vi två presentationer också... Sen har jag, dum som jag är, anmält mig till studio resistance, typ Body pump, och sen har jag omprov i aerobics och gym instruktör level 3.

Ni kanske kan ana att det blir lite huvudvärk, tårar och tandagnissel på natten då och då... ;)

Men jag ska försöka hålla det ifrån bloggen... ;)

Sov gott, mina vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: