söndag 9 mars 2008

9 mars 2008

Jaja, jag vet! Men till mitt försvar, så säger jag att det har varit en riktig skitvecka! Hade man kunnat planera sin framtid, så hade nog den här veckan inte funnits med i kalendern. Men för att inte se det som förlorad tid, så väljer jag nog att se det som något jag kunnat ta lärdom av.

Just nu är jag mitt uppi en utbildning för att bli aerobics-instruktör. Hur många trillade av stolen nu? Hihi... Men det behövs för min framtid, i alla fall om den ska kunna bli som jag vill just nu. Fråga inte, för jag kommer inte svara på några frågor om min framtid. Bara erbjudande om att betala av mitt studielån kan få mig att berätta något. Och då ska det vara skriftligt med vittnen och hela baletten! Det ska alltså vara juridiskt bindande... Hihi...

Men i alla fall, jag hade min första aerobic-upplevelse igår och först gick det riktigt bra. Men är man inte van att arbeta på aerobics-nivå i mer än en halvtimme, så är några timmar ganska mycket. Så efter diverse motgångar, dålig sömn och vetskapen om att det vankas ytterliggare några slitiga timmar innan man får åka hem och nana, så bröt jag ihop. Jag satte mig ner, grät en skvätt och kände allmän motvilja till fortsättningen på kursen. Jag tog mig igenom dag 1 med stark motvilja. Hem och grät en skvätt i telefon i samtal med mamsen. Det var första gången som det hände och det är faktiskt första gången som något har känts ruskigt omöjligt här. Så jag tyckte nog att det är tillåtet att bryta ihop efter drygt 7 månader.

Hur som helst, efter många om och men, så kom jag i säng vid halv 11 igårkväll. Sov som en stock! Upp bright and early på en söndag, okristligt tidigt, 0650, ringde klockan! Bara att masa sig upp, få i sig lite mat och sen rusa till bussen. För det var dags för 8 nya timmar med aerobics! Jippie... Nästan i alla fall...

Just nu värker nästan varenda muskel i kroppen, vaderna är värst! Och knäna ska vi inte tala om! Hur ska jag klara 3 dagar till när jag knappt klarar två?? Det bästa är att efter dom här 5 dagarna räcker det om jag gör kanske en timme eller två om dagen...

Nu ska jag bara göra klart programmet för imon, sen är det dags för bingen igen! Trött som ett ufo, men det ska väl gå. Med lite ProPlus och en hel del Red Bull, så ska jag väl orka mig igenom dom andra dagarna. Sen är det hem och säga hej till alla, försöka pussla ihop alla vänner och familj och plugga och träning och allt annat som hör semester till... Hmm...

Jag har dock börjat packa så smått. Lite böcker, papper, mappar och lite tefat... Hihi... Håll tummarna på att lite kläder får plats också... Får väl ha en toktung ryggsäck som sist, med alla böckerna i!

Hur som helst, så känner jag att det här inlägget spårar ur snart, så jag ska avsluta, fixa med mina papper inför morgondagen, sen SOVA! Har jag tur, vaknar jag nån timme innan klockan ringer och jag kan träna lite innan jag ska iväg imon.

Jaja, vi får se vad som händer!
Nattinatt och sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: