måndag 24 mars 2008

23 mars 2008

Oj, nu hade det gått några dagar igen, ser jag... Tossigt värre!!

Hur som helst! Snöstorm och biobesök idag... Och en sväng om gymmet, så klart...

Det började snöa när jag var på gymmet, sen har det fortsatt i varierande grad. Nu sist jag kollade var det stora flingor som kom tätt, tätt. Det var okej när jag blev upphämtad av Lisa, då trodde jag inte för en sekund att det skulle lägga sig.
Jag trodde inte det var möjligt att det skulle komma två decimeter snö på två timmar! När vi kom ut från bion så fick vi hasa oss fram till bilen, skrapa rutor och skotta undan snön från bilen. Eftersom jag tog körkort för ett år sen ganska exakt, så vet jag att man måste fösa bort snön från taket på bilen. Det är en risk för bakomliggande bilar att ha snö på taket. Tänk om dom får all snö mitt i vindrutan, hur skulle det se ut? Hmpf... Hälsa och säkerhet i första rummet, om jag får be!

Filmen då, vilken blev det? Jo, det blev Sweeney Todd. Om den var bra? Nja, jag skulle väl inte rekommendera den varmhjärtat, men ska man se den, så är det nog bio som blir bäst. Mycket blod, mycket knivigt och typiskt Tim Burton. Depp gör en bra insats och man märker att han och Bonham Carter har spelat in film förr tillsammans och att dom känner varann väl. Samspelta så det står härliga till! Det är en film med glimten i ögat, som sagt, man ser att det är Burton som gjort den, om man säger så...

På tal om bio och se film och så. När jag blir rik miljonär och studielånen är borta och jag kan lägga pengar på det jag vill, då ska jag köpa mig ett hus, jag ska fixa till med en "biosalong" hemma, så jag slipper se en film med smaskande, illaluktande och pratglada bio"kompisar". Jag är alldeles för känslig för att titta på bio i Sverige. I England är det fortfarande ganska så bra med respekt för sina medmänniskor och det pratas inte under filmen, det prasslas ju knappt i påsar! Hemma här finns inte samma respekt. Fast det verkar det inte finnas nån annanstans i samhället heller här... Jaja, jag ska inte bli bittrig nu. Jag ska sova...

Imon är det nog mormorsbesök på agendan. Fast det hänger väl lite på hur det ser ut på vägarna... Åka in och träna är väl inte att tänka på. Västtrafik har väl ställt in varenda avgång tills snön har töat bort... Det är ett riktigt skitbolag, men man ska inte måla Fan på väggen innan man vet vad som händer. Det kan ju lätt bli plusgrader inatt och allt regnar bort. Bara skiten är borta tills på lördag, så jag med säkerhet kommer tillbaka till skola och prov igen!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: