måndag 17 mars 2008

16 mars 2008

Så, nu sitter jag hemma i mammas lägenhet, mitt gamla flickrum och surfar med Rebeckas internet-tjosan. Snälla Rebecka! Hade gått under utan det! Nu ska jag bara hinna snickra ihop ett arbete tills på tisdag eftermiddag, hinna träna in mitt aerobic-program, lära mig hela ländryggsuppsbyggnaden och dess funktioner, det mesta om internationell marknadsföring och lite om resten av ämnet, hinna fira påsk, träffa vänner och familj och fira farfars 90-årsdag! Vem sa något om lov, avslappning och återhämtning? Hmpf... Jag längtar till sommarlovet, då är det bara frivilligt att plugga in. Har ju lite jag vill lära mig mer om, men det är frivilligt och jag kan ta lite då och då. Det enda som är lite krav på är MSM-diplomet. Det är ett diplom om marknadsföring, industrin och lite sånt. Det är en sån där bra-att-ha-i-CVt-grej, så det är väl lika bra att göra...

Nu är jag dock trött. Jag har suttit vid Rebeckas dator och luffat runt på nätet medans hon har passat upp mig med te och också försökt packa ihop sin lägenhet. Hon flyttar till större om några veckor. Tyvärr finns jag inte hemma och kan hjälpa henne flytta, annars hade jag självklart varit där som en hjälpande hand. Och faktiskt hjälpt till... Hihi... Men jag har erbjudit min hjälp att packa ner lite saker. Men det är svårt att hjälpa nån annan att packa. Man rensar ju ganska bra när man flyttar. Det är ju egentligen bara köket som man kan hjälpa till i. Men om man flyttar om två veckor, så är det lite tidigt att packa ner tallrikar och bestick redan. Kanske jag kan hjälpa till dagarna innan jag åker tillbaka? Vi får se...

Nu ska jag nana. Tänkte satsa på att gå upp nånstans runt 9, så jag kan komma iväg i tid, så det inte blir så sent. Kanske Lisa har tid att säga hej.... Undrar hur Carro har det... Är lite orolig, har inte pratat med henne på några dagar nu....

Jaja... Sov gott...

Kram kram

Inga kommentarer: