onsdag 19 mars 2008

19 mars 2008

Snöstorm, 90-årskalas, vårkänslor och förvirring. Så kan man väl sammanfatta dom senaste dagarna.

Så här när man kommer "hem" igen, så blir det så förvirrat. Jag skriver hem med situationstecken för jag vet inte var hemma är längre. Men ska jag följa känslan och hjärtat, så är England hemma just nu. Det är där mina kläder finns i en garderob, som mina vardagssaker finns på sin rätta plats och där jag sover mest. Kungsbacka är hemma på sitt sätt också, men med mina saker i kartonger, så vet jag inte om det kan kallas hemma på riktigt.

Jag gick runt i stan lite och kollade på hem-inredning, mest för att det är kul. Jag ska inte köpa något, lugn... Jag kommer ha sisådär 15 kvadratmeter att bo på det närmaste året, så det finns inte plats till mer än sängen och skrivbordet som står där... Men det har alltid varit kul att filosofera om saker jag skulle vilja ha till mitt hem.
Men när jag gick runt och tittade, provsatt soffor och tittade på köksbord, så funderade jag på var hemma kommer att bli. Tankarna surrar i huvudet så jag håller på att bli tokig!! När jag går runt och kikar här, så kan jag mycket väl tänka mig att hemma kommer att bli här i krokarna. Men när jag går i affärerna i Southampton, så är det lika självklart att hemma kommer bli där. Kanske inte i Southampton, men England nånstans. Så idag när jag fluffade runt i affärerna, så slog det mig att jag kan vara precis var som helst i världen! Jag undrar när ron ska ta tag i mig och jag ska känna mig hemma och fullständig på ett och samma ställe i mer än nåt år.

Min mamma har ju påpekat att jag inte har bott på samma ställe nån direkt längre tid. Och det stämmer ju. Jag tror det längsta jag har bott på ett och samma ställe är nog i min trea jag hade. Där stod jag på kontraktet i nästan tre år. Fast i 7 månader var det inte jag som bodde i den lägenheten. Jag bodde i England och lägenheten var uthyrd i andra hand.
Jag flyttade hemifrån sommaren 1999, har jag för mig. Så under dom 9 åren så har jag haft 5 olika bostäder, varav jag flyttat hem till mamma två gånger. Detta är andra gången jag "bor" här... Så jag har inte bott på samma ställe i ens två år i genomsnitt! Tossigt värre!

Så vi får väl se vart ödet för mig. Det har ju en förmåga att falla på plats, allt eftersom liksom...

Jaja, ha en trevlig kväll!
Kram kram

Inga kommentarer: