måndag 17 mars 2008

17 mars 2008

Idag vaknade jag till sms, snökaos och huvudvärk. Jupp, jag är hemma, huvudvärken är tillbaka... Vad beror det på? Varför är det så?

Började dagen med att plugga, upptäckte en miss i packningen, men det var inget allvarligt... Hade bara glömt lite papper, men det får fixas med när jag kommer tillbaka. På eftermiddagen blev det skopunkten tillsammans med Rebecka, hade ju inga skor till farfars födelsedagskalas imon. Man kan ju liksom inte blanda stilar riktigt hur som helst. Så det blev ett par svarta lågskor istället för mina joggingskor... Farmor kommer nog uppskatta mina ansträngningar till att se representabel ut imon! Hihi... Det blir vaniljfärgat linne, brun cardigan-tjosan och svarta byxor. Det blir nog bra. Hoppas bara vädret är lite bättre imon än det varit idag. Måste ju ner till stan imon för att fixa med lite grejs. Sen borde jag åka in och träna också. Ligger lite efter i planeringen när det kommer till skolarbetet, men det kommer bli bra!

Och efter skopunkten, gled iväg där lite i samtalet, så blev det en sväng om IKEA. Alltså, har man inte IKEA runt knuten, så saknar man det! Jag köpte älg-pasta till Matt och Ahlgrens bilar till Kate. Man har ju små önskelistor när man åker till ett annat land, har jag förstått... Själv köpte jag mig en dörrhängare, eller vad man ska kalla det. Man hänger den över dörr-kanten och så är det 6 krokar som man kan hänga kläder på. Jag har ju insett att det blir lite mindre plats i mitt nya rum, så det gäller att vara uppfinningsrik! Köpte även ett lakan och lite fler IKEA-påsar, dom där stora blå. Dom är verkligen kalas när man flyttar!
Jag köpte också ett par nya tofflor när jag var på skopunkten. Sånna där gosiga filttofflor. Har dom på mig nu och dom är faktiskt riktigt varma!

Sen kom jag hem, strök mina kläder och sen har det blivit lite surfande och försök till att plugga. Det är inte så jättelätt att hitta motivationen, men det går ganska bra faktiskt. Har sorterat ut vad jag ska göra och skrivit en liten prioriteringslista på vad som ska göras först och sådär...

Men nu ska jag pilla ut linserna och borsta tänderna, kolla senaste One tree hill och sen blir det säkert två avsnitt Army wifes också.

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: