lördag 9 februari 2008

9 februari 2008

Lördag idag, tror jag. Det är svårt att säga vilken dag som är vilken när alla ser likadana ut nästan. Men eftersom det var massa, massa folk på stan idag, så anar jag lördag. Hemma-match för Saints, dom förlorade med 2-3 mot QPR(Queen Park Rangers), så det vallfärdades genom stan. Det är rätt kul att se hur dom verkligen marscherar tillsammans, sjunger och är glada. Och som idag, när dom förlorade, så visades det inga aggressioner eller våldsamheter. Klart det var lite trumpna miner här och där, men det känns ändå som en trevlig folkfest...

Det har varit väldigt fint väder, riktigt vårigt. Det måste varit upp emot en 14-16 grader idag. Folk satt i parken, barnen sprang omkring och busade och hundar sprang efter bollar och frisbees så man nästan trodde det var sommar! Att ha jacka på sig var lite för mycket, men eftersom jag inte vill riskera att bli sjuk igen, så behåller jag den på ett litet tag till. Temperaturen sjunker ju trots allt ner emot nollan på nätterna.
Men jag kan erkänna att efter min hårda timme på gymmet och en snabb lunch, så var det ganska tungt att gå genom parken för att entra biblioteket och dess torra, krassa miljö och sätta igång och plugga. Men det är bara att bita ihop. Kanske, kanske kan jag ta mig en sovmorgon med en lång promenad in till skolan på onsdag. Men som det ser ut just nu, så är det väl minst ett prov i veckan fram tills påsk, sen fortsätter det i samma tempo tills mitten på maj. Sen är det praktik och sen sommarlov! Hoppas jag får min praktikplats jag har sökt till och att jag kan vara kvar där hela sommaren! Det hade ju varit så himla suveränt!

Kanske har bostadsfrågan löst sig också. Vi har hittat ett hus ungefär 10 minuter från skolan. Jag har inte hört så mycket mer om det, men vi träffades igår och bestämde att vi skulle ta det. Jag har inte sett det, men jag måste närmare skolan och och det känns som ett bra läge, centralt, men inte mitt i smeten, liksom. Håller det inte med dom jag flyttar in med, så får jag bita i det sura äpplet och flytta in i korridor... Men nu ska vi tänka positivt!! Hur som, blir det detta huset, så kommer det att kosta £333 i månaden, jämfört med £405 idag. Och jag slipper bussar och passa tider... Jaja, vi får se vad som händer.

Nu ska jag dock lägga datorn åt sidan, jag ska ta min bok, som för övrigt heter The Three Evengalists av Fred Vargas. Det är en fransk författarinna som skriver lite annorlunda deckare. Intressant att följa andras råd och läsa böcker som ligger utanför ens norm. Det var svensk-boks-älskaren Jon på jobbet som bad mig läsa den. Först var det ingen hit, men nu känns det som det kan vara en riktig hit. Engelskan är lite krånglig och lite gammaldags, men det funkar. Oj, sidospår.... Men jag vill bli av med den boken, så jag kan börja på en av dom andra 100 böckerna jag har liggandes här. Jag har några svenska böcker som jag skulle vilja läsa, men jag vet inte om jag borde egentligen... Just nu flyter engelskan ganska bra och jag tror mycket har med att jag läser så mycket engelska böcker också. Nån som har erfarenhet av det där? Kanske studentlitteraturen räcker för att hålla allt intakt om jag låter en svensk bok slinka emellan...? Hmm.. Jaja, jag får se, har ju ändå 200 sidor kvar ännu och sen får nog baksidetexten leda mig....

Hoppas allt är bra hemma! Har uppdaterat mig lite på maillistan, så nu är det bara några mail som ska skrivas, där jag inte har mail att svara på. Av någon anledning så känns det inte lika samvetsbelagt att inte skriva dom mailen, men jag lovar att det kommer betas av, dom med!

Nu är det släckdags för datorn!
Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: