lördag 23 februari 2008

23 februari 2008

Igår hade jag min första längta-tillbaka-dag. Igår satt jag och väntade på att bussen skulle komma. Bilar åkte förbi och jag såg folk åka hem för fredagsmys efter en lång arbetsvecka på kontoret. Hem till familjen och vänner, eller hem till lugn och ro. Kanske en katt eller hund som välkomnade en hem. Ibland saknar jag rutinerna, men igår var första dagen jag saknade mitt gamla liv. Det där med fem-dagars arbetsvecka, lite gnäll på hur mycket det är att göra, min lägenhet och att ha min familj och mina vänner i närheten. Jag saknar att ha mitt eget, liksom. Jag är lite förvånad att jag inte har känt så här innan. Jag menar, leva ett liv i nästan 10 år och sen bara switch, så är det borta och kanske inte kommer tillbaka på väldigt länge. Jag tycker känslan av saknad borde kommit fortare.

Men jag antar att det är så mycket som hänt det senaste halvåret, att jag inte hunnit reflektera över småsaker som min lägenhet, mitt liv, mina vänner, min familj och sånt. Förra terminen var jag ju så upptagen att jag var glad om jag fick några timmars sömn varje natt. Men nu känner jag att det är mer i mitt eget tempo. Jag kan ta en eftermiddag ledigt då och då. Idag blir det inte pluggande förrän ikväll. Idag ska jag och Bex ut på äventyr. Det ska handlas mat och lite pryttlar. Jupp, för er som väntar på nåt gott, så ska det inhandlas idag...

Sen har jag kvällen för mig själv. Det blir nog lite städande, Bex vill ta foton för att sätta på sidan om att hitta en ny lägenhetskompis. Det känns lite konstigt att nån annan ska bo i mitt rum. Det kommer kännas konstigt att flytta härifrån, men det kommer bli bra att få komma in till stan. Där jag ska bo sen ligger 2 minuter från skolan, gångavstånd till jobb och shopping. Jag vet ännu inte vilka jag kommer dela med. Inga av dom andra rummen i min lägenhet är uthyrda än, så jag får väl bara hålla koll på vad som händer på hemsidan. Hade ju varit häftigt om jag inte får några lägenhetskompisar, då behöver jag inte oroa mig för att maten ska bli stulen eller det ska festas för mycket omkring mig... Hihi... Fast det hade ju varit lite tomt också... Jaja, jag tror säkert det kommer bli fullt i slutänden. Just nu bor det bara två där... Hmm... Tokigt...

Nu ska jag snart iväg här, så jag måste fixa iordning mig lite granna. Kan ju inte se ut hur som helst jue!

Ta hand om er!
Kram kram

Inga kommentarer: