tisdag 19 februari 2008

19 februari 2008

Jo, så var det då prov imorse igen. Jag klarade mig väldigt bra, men det gjorde alla, så det var inget speciellt med mig. Jag tror inte något fick under 70%. Men det kanske inte är så konstigt när frågorna är i stil med
Vilka riskfaktorer för hjärt- och kärlsjukdomar kan man inte ändra på?
a)Ålder
b)Kön
c)Vikt
d)Rastillhörighet

Ja, man kan självklart ändra kön, men det påverkar ju inte dom medfödda egenskaperna.

En fråga var vad det innebär att man gör undersökningar "ute på fältet". Ett svar var att alla tester måste utföras i en ladugård!! Två av dom andra förslagen var att göra dom i ett lab eller i atletens "naturliga" miljö. Det fjärde kommer jag inte ihåg, men ladugårds-svaret hoppas jag inte att någon valde, för då kommer jag skratta åt den personen. Rått skratt.... Elakt, jag vet, men det är ju ruskigt korkat gjort i så fall. Eller är det för elakt...? Okej, jag kommer fnissa lite rått... Bara liiite rått, inte så jättemycket...

Nu sitter jag återigen i biblioteket. Jag har lite marknadsföring att fixa med, men jag fattar ingenting! Jag funderar på att gå till gymmet, göra vad jag ska där, sen åka hem och läsa lite, sova lite eftersom sömnen i natt inte blev den bästa. Fick en ruskigt huvudvärk, det sprängde i öronen och huvudet kändes som det skulle krackelera. Jag tog en huvudvärkstablett, det blev lite bättre, men det tog lite längre tid att somna. Och eftersom jag somnade sent, så sov jag oroligt eftersom jag var rädd att försova mig. Så vid 5 var jag tokvaken, fastän det var två timmar kvar att sova. Så det blir nog gymmet, bussen hem, en dusch och sen slappa i sängen några timmar.
Köpte lite glass igår också, som jag inte åt upp helt och hållet. Den slinker nog ner ikväll, tror jag... Hihi...

Har lite funderingar på att lära mig mer om thai-mat. Det finns inte så många ställen som säljer thaimat här, har bara hittat tre ställen, testat två av dom och dom var underbara!! Men eftersom det är ganska dyrt, så funderar jag på om man inte kan laga lätt själv hemma. Funderar lite på cocosmjölk, currypasta, lite grönsaker, räckor och nudlar? Borde inte det bli en ganska okej sopp/gryta-grej? Nån som har lite käcka ideer på enkel thaimat? Snabbt, billigt och väldigt enkelt, tack...

Nej, nu ska jag återgå till mitt beslutstagande, åka hem eller försöka mig på mer marknadsföring?

Kram kram

Inga kommentarer: