torsdag 21 februari 2008

21 februari 2008

Torsdag och snart har ännu en vecka gått. Jag är på väg in till skolan. Har inga lektioner idag, eftersom vi har studievecka, kan man säga. Vi får uppgifter att lösa och har därför inga lektioner. Vissa lektioner har vi fortfarande, men inte alla.... Idag har vi inga, till exempel...

Orkade inte skriva klart hemma, så nu sitter jag på biblioteket (igen) och försöker få något gjort. Har marknadsföring och ett träningsprogram att skriva, men jag fattar inte uppgiften, så väntar jag besked från läraren om jag gör rätt eller inte. Här hostas och snuvas hejvilt omkring mig och jag bara hoppas att jag är tokimmun mot hela förkylningsgrejen, för jag orkar inte vara sjuk mer! Jag anser att jag fyllt förkylningskvoten för i år, så det borde vara avklarat.

Så vad har hänt här sen sist, tro? Skrev ju inte igår, men det var lite rörigt i huvudet. Kände mig rätt uppgiven för ett tag. Nu känns det bättre och jag får intala mig att "Allt som händer, händer av en anledning" verkligen är sant! Jag har ju teamat upp med två tjejer från Tjeckien om att vi ska dela hus. Det har varit lite fram och tillbaka för min del, lite på grund av deras åsikter om indier och dels för att jag känner mig lite i underläge eftersom dom är två och jag är bara en. Det visade sig lite när dom bestämde att vi skulle välja detta hus. Dom var och kollade på det, dom bestämde att vi skulle ta det, som skrev på alla papper trots att förutsättningarna hade förändrats! Från början skulle vi betala £1000 för huset, det var £100 mer än vi sagt att vi ville betala, men hyresvärden sa att alla räkningar(el, gas, vatten) ingick. Men när dom kom dit och skulle skriva på papprena, så sa han att vi skulle få betala alla räkningar själv. Eftersom jag inte var med, så skrev töserna på. När jag fick höra det, så drog jag mig ur. Jag flyttar för att komma ner i utgifter, inte för att ha samma utgifter! Hmm...
Så i all panik, frågade runt lite bland folk för att se vart alla skulle ta vägen nästa år och kom fram till att jag får helt enkelt boka mig ett rum i ett av dom privata studiebostadshusen. Så nu har jag fixat med det. Jag har ingen aning om vilka jag ska dela med, det blir 3-4 främlingar, men jag lär väl känna dom också...
Det blir nog bra. Jag får ju en egen toalett och dusch, det är inte illa, det! Hihi...

By the way, idag kommer jag hem till Sverige om tre veckor! De ni!

Jaja, nog om det.
Nu ska jag återgå till skoljobb här...
Kram kram

Inga kommentarer: