fredag 26 mars 2010

Om dagens lilla äventyr... ;)

Okej, jag har varit på äventyr idag! Har haft fullt upp i huvudet sen dess! Äventyr är inte rätt ord, men nyfiken som jag är så har jag hittat en tjej här i Southampton som läser tarot-kort. Om ni inte är intresserade eller har en annan åsikt och inte är lika lättlurade som jag, så kan ni ge upp nu. Det blir ett kort inlägg om detta, sen är det sängen för min del! Det blir en helg i aerobicens tecken, så jag behöver ladda all energi jag kan! Jag kommer inte gå in på detaljer här ändå..

Jag åkte dit nyfiken som få! Jag gillar sånt här och just nu är jag i ett mentalt stadie att jag tror på allt folk säger! Igår var jag när på att ge upp, det kändes helt omöjligt och statistik och siffror är något jag aldrig kommer fatta, tror jag. Dagen efter mitt projekt är inlämnat, så kommer allt som har med statiskt, spss/paswstat och matematiska (?) uträkningar att göra att bara försvinna ur mitt huvud och göra massa med plats för skvaller-lagring! Haha!!


Hur som helst, jag fick tag på denna häringa damen genom radion, tro't eller ej! Hon gästspelar varje torsdag, en timme när man kan ringa in och be att få bli spådd. Jag tyckte det lät spännande och blev lite nyfiken. Hade jag varit vid sunt förnuft, hade jag nog inte trott på allt hon sa. Men som sagt, jag är i upplösningstillstånd!! Jag känner mig ensammast i världen, singel och eländig, allt är hopplöst och meningslöst! Skolan känns som den går sådär, fast den går nog bättre än jag tror, så ni behöver inte oroa er! Men det känns som dom 7 veckorna som är kvar är längre än dom senaste tre åren har varit totalt sett! Mållinjen är så långt borta att till och med dom däringa Iron man gubbarna hade satt sig ner och lipat på grund av hur långt det är kvar. Fast det är det inte. Det känns som det var igår det var 10 veckor kvar, och det är fakiskt tre veckor sen!

Om jag kan prata/skriva mass oviktigheter och aldrig komma till saken? Mmm, mycket möjligt! Haha!

Jag satte mig på en buss som bar mig ut till dom kända trakterna runt Woolston/Weston, lite längre bort och hamnade i ett område som heter Sholing. Spännande! Jag var som vanligt 40 minuter för tidig, men med lite Hassle i öronen, så gick tiden rasande fort!

Knackade på dörren hos den lilla tarot-damen. Vi gick in och jag satte mig ner. Jag blev tillsagd att blanda kortleken, hon spred ut korten i en halvmåne och jag fick välja 10 kort. Sagt och gjort, korten valdes och hon la upp dom i nån ordning jag inte förstår, utan att titta på dom först. Och för varje kort hon la upp så nickade hon och hmm-ade positivt.

Sen när hon förklarat dom första tio korten, så fortsatte hon lägga upp ytterliggare 20 kort, som följde ett visst mönster igen på dom 10 som redan fanns på bordet. Hmm-andet och nickandet övergick till positiva oh's och ah's och leendet blev lite större...

Jag är inte korkad, jag fattar utan förklaring att ljusa kort är bra kort. Jag hade ett mörkt kort på hela bordet. Totalt hade jag tre varningar... 1) Var inte för snäll, du blir utnyttjad. Jo, det har jag också upptäckt... 2) Var rädd om dina pengar och 3) Spela med måtta, men spela... Fast det betyder inte spela på hästar eller köpa triss tills pengarna är slut, utan våga vinn typ...

Hon började prata om det förflutna, folk omkring mig och mig själv. Vad jag håller på med och vad som händer just nu. Det stämde faktiskt väldigt bra. Hon smög sen in lite på framtiden och det är väl här man ska börja ta det med, inte bara en nypa salt, utan en näve - kanske hela paketet? Men som jag sagt, mitt liv är totalt kaos, det är ganska mörkt och negativt, jag behöver allt positivt som jag kan höra! Jag suger åt mig en den torraste svamp i ett badkar! Summan av vad hon sa:
Jag kommer klara skolan finemang, Stockholm är vad som står härnäst på planeringen, Mr Perfect, inte Right - Perfect, står på Landvetter med rosor och ett frieri. Kanske inte riktigt, men en flicka kan väl få drömma? Han står och väntar i kuliserna i alla fall. Min karriär ser lovande ut och många kort visade på pengar. Och jag kommer jobba med nån typ av helande, på fritiden kommer jag pyssla med något kreativt!

Och tvivla hur mycket man vill, men utan att ha nämnt ett ord om mina planer på vad jag ska göra direkt efter sista provet, hur kan hon veta det?! Det är liksom inte så att jag ska gå ut och äta, eller supa till det, eller fira rätt och slätt... Jag har ganska specifika ideer på hur jag ska fira att skiten är över och på detaljen, så visste hon det. Jag ska tillbaka till henne och fixa med detaljerna för det när slutprojektet är klart och inlämnat i slutet på april.

Skitsnack eller inte, hon sa att jag kommer fixa det här och hon sa att det finns lycka för mig inte alltför långt in i framtiden! Jag är nöjd så... Resten var en kul bonus.

Jag vet att många tycker det här är blufferi och skitsnack och dumma lättlurade toka om det här. När jag kom tillbaka till känd mark igen, biblioteket, så kollade jag upp dom korten jag kom ihåg, majoriteten av dom. Och förklaringarna på vad dom står för stämde ju på vad hon sa. Och dom hamnade i en toppenordning för min del. Slump? Jomenvisst! Hade jag gjort om det kanske det hade stått att jag kommer att råka ut för en olycka på vägen hem! Men jag är glad att hon bara hade goda nyheter! Hon bad mig dock söka hjälp för min smärt-prick i ryggen... Det är inget som kommer gå över, sa hon. Får se vad som händer när jag får ordning på min sjukförsäkring...

Nu har ni fått ett väldigt långt, utdraget inlägg om något som ni antagligen tycker är tramserier!

Nu är det sängen som gäller!
Imon ska jag plåga mig igen, svettas och få lite ont i kroppen! Bring it on! Jag älskar träningsvärk!

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: