fredag 12 mars 2010

12 mars 2010

Så det går lite tid mellan inläggen, men det är fullt ös just nu... Det är 8 veckor kvar och sen efter det är det bara ett prov till, sen är det över! Fortfarande skrämmande hur fort det har gått! Men det ska bli skönt när det är över.

Håller just nu på att skriva en uppsats på 4000 ord med en tillhörande manual. Fattar ingenting, men det ska nog lösa sig. Har tills på torsdag att bli klar, men jag hoppas att vara färdig på söndag kväll. Har 800 ord så här långt... :S

Annars har det inte hänt så mycket, klarade ju mitt praktiska prov i lördags. Sen hade vi presentation i tisdags, det gick nog bra. Vi fixade att svara på alla frågor, så det är alltid något. Sen vart det spanska prov i onsdags, jag tror jag klarade mig. Vi får ju inga resultat direkt, utan allt ska ju dubbelkollas...

Annars närmar sig våren och funderingarna på hemfärden blir starkare och starkare. Fick bekräftat att min ansökan till Stockholm och massage-utbildningen har kommit fram. Det luriga är ju bara att CSN måste ha resultaten härifrån innan dom kan bevilja nästa utbildning. Skolan i Stockholm börjar i mitten på augusti, kan det vara den 16e, tro? Och resultaten härifrån kommer inte förrän dess också... Nervigt! Men jag hoppas kunna få ett preliminär-betyg, så jag kan få pengar för den nya utbildningen!

Jag är helt knäpp, jag vet! Men den utbildningen är på svenska och det blir 90% repetition, stavas det så? Jag har blivit svenska-blind!! Suck... Tur jag ska vända hemåt snart! ;) Men jag tror det är bra med en massage utbildning. Då kan jag ju blanda tränings-grejen med massage, och kanske också bli lite bredare. Kanske att gruppinstruktörs-grejen inte blir lika viktig... Kan ju alltid hoppas... :D

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla lite film, innan jag ska sova. Det blir två tunga dagar på biblioteket nu i helgen. Har varit där hela dagen idag, och det känns i hela kroppen och inte minst i huvudet!! Är helt slutkörd!! Men som sagt, 8 veckor, bara att bita ihop! :D

Sov gott, mina vänner!

Kram kram

Inga kommentarer: