onsdag 10 mars 2010

Funderingar i vardagen..

Sitter på Starbucks och inser att jag känner mig hemma här.. Lugn och ro, stressen rinner av när jag går in genom dörren. Tror jag ska börja skriva lite på min literature review här nästa vecka. Det blir nog mycket chai tea, men det ska nog vara okej. Tillsätter ju inget socker längre.. ;)

Jag har rankat var jag känner mig mest hemma:
1. Hemma-hemma, helst egen lägenhet, men hos mamma funkar ju..
2. Starbucks, just för att jag känner mig så avslappnad
3. Biblioteket, när man tillbringar så mycket tid på ett och samma ställe, blir det lätt en hemma-känsla..
4. Hemma här.. Det är ju bara tillfälligt, som tur är. Det känns för närgånget för min smak. Fast jag vet inte vad jag skulle förändra, hon har gjort det bästa hon kunnat med det lilla hon har..

Jo, jag längtar hem lite grann.. Några månader till, sen kommer jag hem till Sverige igen. Det ska bli rätt skönt.. Och av oss internationella studenter, är det många som känner likadant.. Så det är inte bara jag. ;)

Kram kram

Inga kommentarer: