tisdag 16 mars 2010

15 mars 2010

Okej, en helg till har gått... Jag har spenderat 24 timmar totalt på biblioteket mellan fredag morgon och söndag eftermiddag. Idag blev det bara 8 timmar, varav kanske 4 var effektiv tid där det blev något vettigt gjort.

Vi är några stycken som sitter där, vi har sms, facebook, BBmessenger och mail att kommunicera med varann. Alla sitter ju inte på biblioteket, så då får det bli så teknologiskt. Vi skrattar, gråter en skvätt (inte riktigt, men tårarna är många gånger nära), skriker lite granna, ger och och kommer igen, uppgivenhet blandas med positivt tänkande. Man pendlar mellan himmel och helvete, känslornas berg och dalbana är obeskrivlig. Det som gör att jag känner lite tröst, är att många av mina klasskompisar är mer uppgivna än jag och dom gör det här på sitt första-språk!
Det är jag som ska sitta med formulär för avhopp i högsta hugg och vilja ge upp! Men att tänka tillbaka på förra året, efter påsk och veta att jag klarade den stressen. Visst, jag har ett prov att göra om från den perioden, men jag klarade allt annat! Jag stressade som en toka och visste knappt var jag var eller vad jag hette, men jag fick ordning på ord och papper och jag klarade det! Varför skulle jag inte kunna göra det igen?! Listan på saker att göra innan skolan är slut är kortare än förra året vid den här tiden, men det är fler ord att få nerkluddade. Jag har  ungefär 15,000 ord kvar och så en liten manual. Den ska vara klar innan jag går och lägger mig imon! Sen kan jag lämna in den uppsatsen!

5,000 ord är ett grupparbete med tillhörande presentation. Den skrämmer mig lite för personen som styr gruppen har inte riktigt koll på vad som måste göras... Jag har försökt förklara, men hon lyssnar inte riktigt. Kanske hon lyssnar på läraren och vi kan få ordning på saker och ting...

Slutprojektet är det jag kommer oroa mig mest för efter jag lämnat in detta projektet. Det är ändå 25% av hela slutbetyget... Stor grej att stressa ihop på 5 veckor! Speciellt när biblioteket stänger hela påskhelgen!! Det blir Starbucks och jag för hela slanten! Det är jag som kommer få SB att gå runt under påsk! Haha!!

Det är sånna här inlägg som kommer bli skrivna dom närmaste veckorna, men jag hoppas ni hänger med mig på resan, stöttar mentalt liksom... Och hör jag något från Stockholm, så är ni först att få reda på det! :D

Sov gott, mina kära vänner!
Kram kram

Inga kommentarer: