söndag 6 april 2008

6 april 2008 del 3

Det snöade ju här inatt. Vaknade och det var lite vitt på marken. När jag åkte till jobbet på morgonen, kunde man se hur glada barn åkte pulka på mer gräs än snö. Men har man aldrig sett snö innan, så kan jag tänka mig att det var riktigt fräckt. Här är en bild på hur det såg ut ikväll, en sisådär 20 timmar efter första flingan föll:


Jag vill tillägga att det här är det enda spåret av snö jag såg på hela resan från stan! Och den här snögubben är snö hämtad från alla större gräsplättar i hela området... Det finns även en viss kyla i vinden som påminner om att det var dags att rota fram vinterjackan igen, men jag tror den försvinner inom några dagar och vi kan återgå till sommar-känslan igen.
För att jämföra, så kan jag visa en bild från hemma, drygt 24 timmar efter att snön föll:



Undrar jag om inte dom lyckliga barnen här hade dött av glädje, om dom vaknat och det såg ut så här!! Och jag undrar hur bussar, tåg och blitrafik hade funkat om det blir knas av den slasken som kom inatt... Hmm... Man vill ju liksom knappt spekulera....

Kram kram

Inga kommentarer: