söndag 27 april 2008

27 april 2008

Söndag igen! Hur gick det till? I och för sig gör det inte mig något om det närmaste tiden går fort. Har lite prov och sånt kvar innan det är dags för sommarlov. Då kan tiden få stanna av lite, så jag får tid att samla lite energi, slappa, jobba, träna ordentligt, åka hem och säga hej till alla, njuta av ledigheten från skolan på riktigt!

Men tiden då kommer antagligen gå lika förbannat fort, antagligen fortare, just bara för att...

Så vad har hänt sen sist? Inte mycket, tror jag... Jag har kommit igång med träningen igen. Har plitat ner små siffror på var jag ligger just nu och hoppas lite på att jag kanske ska kunna dubbla dom siffrorna innan sommaren är slut. Ja, det är förbannat optimistiskt och kanske inte helt möjligt. Men jag vill ge det ett seriöst försök. Har jag tur, får jag jobb på gymmet jag gör min praktik och kan fortsätta över sommaren att träna mina 5 dagar i veckan. Jag hoppas på att redan när jag kommer hem, ska jag i alla fall vara i samma form som jag var i när jag träffade Jimmy. Inte helt omöjligt, jag har alla resurser och över sommaren finns inte all tentastress som kan sätta käppar i hjulet. Om jag når mitt mål med rutor på magen, så kommer bildbevis att läggas ut här på bloggen. Men håll inte andan på att det ska hända, för under alla dom år jag har tränat, självklart på varierande nivå, så har det inte hänt att det suttit några rutor där.... Men hoppet är det sista som överger människan, sägs det, och jag ska verkligen försöka ge allt jag har att en gång för alla ta fram dom!

Jobbar och står i som vanligt. Det har blivit några extra 8-10 timmar på gymmet. Det är bra, för det betyder att jag antingen snabbare kommer därifrån och kan söka jobb på annat gym och tjäna pengar, eller få stanna kvar på gymmet jag är nu och tjäna pengar där. Skulle gärna stanna där jag är. Det är trevliga medlemmar, det är en lugn och bra start. Jag får göra det jag är utbildad till, men i mitt eget tempo lite granna. Klart dom stressar på mig lite, dom är ju trots allt personliga tränare... Det är ju våran uppgift att läsa folk, se igenom fasaden om vad dom tror dom klarar och vad dom faktiskt klarar. Jag vet att jag fegar, så det är tur dom pushar lite extra. Jag tror dom kommer kasta till mig en egen liten medlem snart. Känns som jag ska kastas till lejonen, men så länge alla är med på att jag är en gröning, så kommer det nog bli bra! Har ju bara hjälpt folk som redan kan träna, som vet hur det går till och som har ett program som bara behöver fräshas till. Men, men, nån gång ska vara den första för allt, eller hur?

Fick mail från J idag. Kändes konstigt, med tanke på att vi inte har hörts sen i januari. Det som gör att det inte känns direkt jobbigt är att det var han som skickade mailet. Och att jag har släppt honom i tankarna också. Att säga att jag är optimistisk för framtida kärlekar, är att ta i. Men sakta men säkert, så växer mitt självförtroende även på det området. Den som lever får se, men kärlek är inte alltid bara bra. Det kan hindra också, men jag ska inte vara negativ.

Jag ska skriva ihop lite krafs till mitt praktiska prov imon, sen ska jag sova. Är tokigt trött. Låg i sängen och kollade på nya avsnitt av Grey's, Men in trees, Gossip girl och One tree hill igår. Måste säga att McDreamy blir mer och mer osnygg. Inte för att han förändras. Men han har ett utseende man tröttnar lite på, tror jag... Däremot blir McSteamy bara snyggare och snyggare. Undrar hur det kommer sig? Han var i alla fall skitsnygg igår!!

Nu är det hej då i alla fall för denna gången!
Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: