onsdag 19 maj 2010

Sysselsätta sig...

Det är krångligt att inte ha något att göra. Man gör liksom saker som är så drygt onödiga och meningslösa att man skulle trilla baklänges om man ens tänkte tanken när man hade något vettigt att göra.

Häromdagen satt jag och kollade på Youtube tills jag tvingade mig själv inse hur nära botten jag var. Det är en kille som har gjort en hel serie om Michael Jacksons bluff-död. Att det finns tecken på att MJ en dag skulle bluffa om sin död, att han kommer att "återvända" på nån minnes-konsert nu i sommar och massa olika teorier. När man kollar del efter del och något så hopplöst och meningslöst, då måste man inse att det är dags att ta upp stickning eller broderi eller vad som helst!

Idag har jag sorterat bland mina bloggar jag följer. Det behövs rensas ibland. Man liksom förändras och bloggar man följde slaviskt vid ett tillfälle, har man inte tittat åt på flera månader. Det har jag gjort idag. Tog en sväng ner på stan, men det är inte alltför kul när man inte har utrymme i lådorna som ska flyttas hem eller pengar att shoppa för heller, för den delen.

Men jag har kommit in i min tråkiga bok. Den börjar faktiskt bli ganska bra. Undrar om den blir bättre ju mer jag läser. Det är en bok a la Da Vinci-koden, fast handlar om Atlantis. Det är himla svårt att komma in i en ny bok när man läst en kalasbra bok; The Harrowing av Alexandra Sokoloff. Sträckläste den i stort sett fast jag inte hade tid. Skolan höll fortfarande på... Handlar om 5 elever på ett college i USA som stannar kvar på skolan över Thanksgiving, dom känner inte varann sen innan, men en av dom tycker dom ska testa Ouija-tjosan och sen börjar det. Temat kanske inte verkar så spännande, men på sättet som Alexandra skriver, förklarar och berättar gör att man måste veta nästa steg.
Varför är det så svårt att förklara vad som gör en bok bra?

Nu ska jag fundera på vad jag ska göra nu. Alltså, när jag funderat klart på det, vill säga... ;)

Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Prova med att vara tacksam i bland så känns det nog bättre.

Jessica sa...

Visst kan jag försöka vara tacksam för att inte ha något att göra, men för vissa som är sysslolösa, triggar det negativa tankar. Då är det svårt att vara tacksam ibland.