torsdag 27 maj 2010

27 maj 2010

Att skriva ett inlägg är inte så knepigt egentligen. Men ibland känns det bara tungt. Och svårt att komma på vad man ska skriva. Fast nu har jag något att skriva. Ska bara hitta bilderna som hör till inlägget.

Var ute och klättrade med Sue, hyrestanten, och en kompis till henne i helgen. Det var verkligen skithäftigt att klättra!! Riktig adrenalin-kick!! Så det ska jag testa på igen! Kanske klättra lite på en vägg inne och komma över den värsta höjdskräcken, men att klättra ute vill jag göra igen!

Naturen här i England är inte helt fel, om man hamnar på rätt ställe! Var i Portland och Swanage och precis vid havet. Ojojoj! Skulle lätt kunna bo i Swanage! Jag kommer lägga upp bilder, så fort jag fått Sue's bilder och kan välja ut några bra. Jag har ett gäng också, men jag väntar lite. Ha bara lite, lite tålamod!

Och så en kommentar till Anonym från Brighton, jag är görglad att vara totalledig! Men det är tungt och i perioder gör sysslolösheten mig lite lessen. Jag tror ingen tycker det är härligt i längden att vara superledig om man inte har pengar. Jag hade så jättegärna velat göra en roadtrip runt England och se mig mer omkring. Se historiska platser och lära mig mer om landet jag ansett vara mitt hem i tre år. Men när pengarna inte finns och man inte riktigt trivs där man bor, vilket innebär att man inte gärna sitter hemma, men inte har nånstans att ta sig, då blir det lätt lite drygt mellan varven. Då tömmer jag mina tankar i bloggen.
Men jag är tacksam, för efter dissertation och prov och inlämningar och stress 24/7 i två månader, då behöver man ledighet. Men jag är en rastlös person och ibland sätter det sig på psyket. Antar att du är i en ganska stressig sits, eftersom det svider att höra att jag är less på min ledighet...

Nog om det! Skickar med en bild på Old Harry Rocks i Swanage:


Kram kram

Inga kommentarer: