fredag 14 maj 2010

14 maj 2010

Halloj...

Tiden går, undrar så vart denna dagen tog vägen. Och igår!! Den bara swoshade (?) förbi! Fast jag antar att det blir så när man sover till 12 och äter frukost vid 13 och lämnar huset vid 14... Då är klockan 18 när man entrar ytterdörren igen.

Jag har varit "fri" i en vecka ungefär och jag har redan lessnat! Jag vill ha en anledning med min dag. Inte bara att idag ska jag ta min bok och strosa ner till Starbucks och läsa och titta på folk. Jag vill göra något vettigt. Men jag antar att jag måste återfå full hjärn-kapacitet igen. Det kanske kan ta lite tid, men jag måste ha tålamod och varva ner. Det surrar till i huvudet ibland och så känns det som jag ska svimma nästan. Fast jag inte ska det. Det blir något konstigt tryck i huvudet, liksom.. Och min migrän har utvecklats den senaste tiden. Nu sist fick jag ingen aura, som jag brukar, utan det blev som ett filter i synfältet. Som om jag hade solglasögon på mig, fast bara lite granna. Sen när migränen kom, så var det först som vanligt, men det gjorde även ont i nacken, typ kramp fast det inte var kramp.

Jaja, vad bryr ni er om min förändrade migrän? Det är ju bara stress och kanske blir det lite fler anfall nu när jag varvar ner och äter ordentligt igen... Hjärnan kan koppla av helt enkelt..

Något jag ser fram emot är att flytta från det här huset. Imorse när jag skulle ta min dusch låg det ett gäng pubishår i badkaret. Dom går ju att spola bort, det är värre när nån snorat i duschen och det sitter snorisar på väggen! Då mår man lite illa... Jag kommer inte ha mitt eget ställe på ett tag fortfarande, men jag ska bo med mamma en stund. Och sen, om det blir Stockholm, så bor jag med Linda och hon och jag är ganska lika med renlighet och äckelfaktor på saker och ting, så det ska nog bli bra!

En sak till, respekt och sånt där... Det ska bli skönt att snart ha folk omkring sig som kan diskutera och kompromissa med.

Har börjat packa. Bara 6½ vecka kvar tills hemresa. Dom hämtar upp mina grejer på måndagen och jag flyger hem på onsdagen. Förhoppningsvis kommer sakerna fram i början av veckan därpå. Det känns sjukt att det är över. Jag ska flytta igen... När jag väl får mitt eget ställe igen, då ska jag bo där ganska länge, tror jag... Jag är less på att packa och packa upp, börja om och om och om och om... Jag vill komma till ro nu... 32 år snart, det är kanske dags? ;)

Kram kram

Inga kommentarer: