onsdag 7 maj 2008

7 maj 2008

God afton, mina (få) kära läsare...
Är trött som en gnu, men tänkte ändå skriva en rad eller så om hur underbart väder vi har! Det är ju helt ofattbart att det blev värme igen. Det trodde man inte när vinterns 5 stackars plusgrader visades på termometern... Jo, det kröp ner till nollgradigt ett par gånger, men det var så sällan, så det räknas knappt.. Att det idag var så varmt att det var jobbigt att äta lunch i parken, det trodde jag inte skulle vara möjligt alla redan...

På tal om ingenting, men det är bebistider i Göteborg. Snart borde det väl poppa ut en liten knodd, eller har jag snurrat till datumen? Åh, vad jag önskar jag kunde vara hemma och vara med lite mer. Men jag kommer snart hem, ska försöka boka en biljett hem när jag får lön den 20 maj. Då borde jag också veta lite mer om när min praktik är avklarad. Ska försöka få flyttat innan jag ger mig iväg också.

Och på tal om flytt, det kanske blir lite ändrade planer... En jobbarkompis från Waterstones undrade om jag ville flytta in hos henne och hennes två lägenhetskompisar. Hade varit hur kul som helst. Jag skulle i alla fall veta vilka jag delar med, lära känna dom och lite sånt. Men så visade det sig att det rörde sig bara om sex månader. Nja, jag kommer inte orka leta bostad mitt upp i hela jul-tentestressen samtidigt som det ska planeras för hemresa och julklappar. Så jag avsade mig hela grejen. Sen så fick jag meddelande om att dom andra två tjejerna dragit sig ur också på grund av penga-bekymmer och lite sånt. Så nu ska jag och Lauren kolla på en lägenhet som vi kan dela istället. Hon har planerat att stanna här i minst ett år innan hon flyttar till nästa ställe. Hon är en kul tjej, alltid med något på G och vi är ganska lika, men ändå olika. Lite olika intressen och sånna grejer. Men vi har jobbat tillsammans i ett halvår nu och har umgåtts lite granna. Vi har sett varandra i olika humörtillstånd och hon vet ju hur det är med tentastress och skolångest, hon går ut tredje året om en månad. Det känns som det kan bli bra att dela med henne. Vi får se hur det går och vad som händer. Jag menar, det är ju ändå två månader kvar tills väskorna ska vara packade jue... Hur mycket som helst kan hända innan dess!

Jag hoppas ju att det är min mamma som spelat på lotto och lämnat in kupongen i Stockhomsområdet. Inte visste jag att hon har varit där, men jag antar att bor man inte i närheten, så får man inte reda på detaljer...
Men jag räknar med att få ta del av miljonerna, och då kan jag köpa mig en egen lägenhet, där jag kan planera och leva som jag vill utan att behöva ta direkt hänsyn till personen i rummet intill. Jag behöver inte fiffla med papper och grejs för att plocka upp håret i duschen som kommer från någon annan än mig. Jag behöver inte diska om disken för någon har diskat alltihopa tillsammans med katternas bajsspade och "missat" att skölja av diskvattnet, eller vakna varje gång nån går på toaletten för att det inte går att ta emot dörren innan den smäller igen och väcker grannen i huset bredvid...
Nej, gnällig, jag? Jag förstår inte? Hur som helst, flytta ska jag, vart får vi se. Nu ska jag försöka sova. Borde inte vara några problem, jag är ju trots allt så trött att det gör ont att försöka hålla ögonen öppna....

Sov gott!
Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram på dig Jessica


// skogstrollen i Genarp :D