torsdag 15 maj 2008

15 maj 2008

Oj, nästan en hel vecka sen sist?! Så här får det inte gå till! Men om det är en godtagbar ursäkt, så är jag i full gång från 7 på morgonen till 23 på kvällen och som ikväll, så skojar jag till det med att sitta och slutföra ett inlämningsarbete som ska vara inlämnat om 11 timmar. Jag känner så skrämmande avslappnad inför detta arbetet. Jag vet inte varför. Jag borde vara skitskraj! Jag menar, den här uppgiften utgör 100% av betyget på denna kursen. Vi ska göra en hälsokampanj, planera den, hur den ska utföras och sen hur den ska utvärderas.

Idag var sista dagen som vi hade på oss. Vad gör jag då? Nja, jag går på lägenhetsjakt. Halva uppgiften kvar och jag lunkar runt på stan för att leta en lägenhet. Helt otroligt!! Jag var i stort sett klar, skulle bara skriva iordning allt och sortera det och fixa och dona. Nu är det bara referenserna kvar. Och antagligen har vi löst boendet för det närmaste året...

Vi kollade på 3 lägenheter. En var helt okej, lagom stor och lagom med pengar och så. Lite i dyraste laget, men hittar jag bara ett okej jobb, så ska det nog funka. Sen kollade vi på en som håller på att renoveras. Det blir helt nya vitvaror, mattor, badrum, tapeter, kakel, allt. Men ena sovrummet hade vinkeltak och visst hade jag kunnat tänka mig ta det rummet, men det kan bli lite klurigt att få in en säng, ett skrivbord och en redig garderob i ett rum som inte har plats för allt det... Så även om det var en superlägenhet när det kommer till fräschet, så fick vi tacka nej... Sen gick vi vidare och kollade på en lägenhet som ligger ganska centralt, men som var lite väl klaustrofobiskt liten. Så det blev nej tack, trots torktumlare...

Men jag har en liten magkänsla som skriker åt mig att inte hoppa med huvudet före när det gäller den här lägenheten... Har skickat lite mer annonser till min blivande lägenhetskompis, Lauren, så får vi se vad hon säger... Det blir säkert bra, men eftersom det är ett nytt område jag ska flytta till, så känns det lite lurigt. Det är inget fel på området så sett, jag bara inte känner det...

Men nu ska jag referensa lite och sen förhoppningsvis sova gott några timmar innan jag ska kasta mig ur dunet in i duschen för att lämna in mitt arbete...

Hoppas allt är bra hemma. Och lite så där i förbifarten, när kommer min nya kusin??? Är såååå nyfiken!!
Kom igen nu, Josefin, ploppa ut den!! Vad väntar du på? Hihi... Tänker på er båda varje dag och väntar hela tiden på ett sms om ankomsten! Bamsekramar på er!!

Sov gott allahopa!

Kram kram

Inga kommentarer: