fredag 2 maj 2008

2 maj 2008

Hej hopp! Fredag igen och tiden går fortfarande alldeles för fort, men vad kan man göra åt det? Hade sista praktiska provet för år 1. Kändes okej. Ingen klarade sig för REPs, så jag antar att vi alla får göra om det till sommaren eller utanför skolan. Jag känner att jag inte är så jättenoga med det, men det hade varit kul att klara sig. Jag klarade ju kursen, så jag är inte helt bedrövad. Och eftersom ingen klarade sig till REPs, så känns det inte så krossande heller...

Så idag har det varit cirkelträning i två timmer. Sen gjorde jag ett tappert försök att gå till gymmet och köra ett pass. Men det är inte så lätt att köra ett pass med en som är utvilad och full av energi. Det gjorde mig bara tröttare. Men vi satt och pratade lite med en norsk kille som Emma har spanat på ett tag, Håvard. Han flyttar hem till Norge för gott om en månad. Är inte det typiskt? När man äntligen träffar någon som känns som det kan bli något bra med, då ska den ena flytta långt bort... Jaja, jag ska följa med Emma och Håvard och några av hans kompisar och några av hennes kompisar ut på söndag. Är ju "ledig" på måndag. Den första och sista måndagen i maj är röd dag här. Fråga mig inte varför, men så är det.
Helt ledig är jag dock inte, jag kommer jobba på gymmet i några timmar. Behöver jobba av mina timmar där så fort som möjligt, så jag dels kan åka hem en sväng och dels söka nytt jobb. Jag får antagligen vara kvar där jag är, om jag vill. Men jag är inte helt säker på att det är ett ställe som jag kan få direkt mycket erfarenheter på.
Låt mig förklara lite för er om hur det är där. Han som äger stället heter Dave Digpal. Hans bror är manager och han heter Chichi. Jag tror det är ett smeknamn, men jag har inte ifrågasatt det... Sen har vi Sati Digpal. Det är Daves son och han tar hand om den ekonomiska biten. Sen är det Lisa. Hon jobbar häcken av sig och har varit den enda instruktören dom senaste veckorna, eftersom Charlie har gått på mammaledighet. Sen har vi Emma. Hon är lite speciell och det gäller att inte sugas med i hennes manipulativa sätt. Hittills har det inte drabbat mig och jag känner att jag låter mig inte dras med för mycket innan jag vet var jag har personen i fråga. Hur som helst så är hon en väldigt ärtig, social och energisk människa. Hon är kul att ha omkring, men hon har väldigt lätt för att smita när det blir tråkigt. Vi städar ju omklädningsrummen och studion och lite sånt varje dag. En kväll var det bara jag och Emma. Hon sköljde ur toaletterna och handfaten, sen lullade hon runt. Jag tog alla golven, jacuzzina och studion. Hon välte ut spannen med vatten, så det tog henne lite tid att moppa upp allt igen. Fast jag det gör mig inte så mycket, moppa är ju ganska kul... För att inte göra det för tråkigt, så ser jag det som träning av oblique-musklerna. Det är dom magmusklerna som sitter lite på sidan...

Jaja, det var lite om det. Det kommer nog mer om det senare. Jag vill inte överbelasta er med tråkig information om folk ni ändå inte vet vilka dom är...

Ikväll är jag ensam hemma. Jag njuter av det med en burk pepsi, en chokladkaka och Enchanted(Fötrollad?). Disney-filmen med Patrick Dempsey om prinsar och prinsessor...

Nä, eftersom jag inte har något för mig imon, så kanske jag överraskar med ett inlägg imon med.. Vem vet?

Ha en härlig kväll!
Kram kram

Inga kommentarer: