lördag 3 maj 2008

3 maj 2008

Årets första morgonpromenad är avklarad. Ska försöka orka mig ut varje dag. Efter min ETM-kurs i aerobic så har det inte blivit så mycket cardio-träning och det märks!! Dags att sätta fart igen, men crosstrainern på gymmet är inget kul och springa har väl aldrig varit det roligast man kan göra... Så ska satsa på morronpromisar istället... Se hur länge det håller...

Det var varmt och skönt, solen skiner, fåglarna kvittrade (jag hörde dom igenom musiken på min mp3), hundarna busade i vattnet och alla verkade glada och harmoniska. Det är något speciellt när man vet att snö-risken är noll, ingen mer frost, jacka kommer med stor säkerhet att vara kvar hemma på kroken och man kan sitta i parken och plugga istället för instängd på biblioteket.

Tittar ut genom fönstret och ser en man måla lyckstolparna. Dom har precis bytt ut alla gamla lyckstolpar till nya, lite starkare och antagligen bättre stolpar. Men dom får inte vara metallfärgade, dom måste vara svarta. Jag vet inte vad det är, men visst kan jag hålla med att dom gråa, tråkiga stolparna vi har hemma är ganska tråkiga... Fast svart kanske inte piffar upp för mycket. Varför inte ha blå eller gula eller gröna stolpar? Det hade varit något...

Nu är det dags för en dusch, frukost och stretch är avklarat. Hoppas Bex kommer hem snart, vi ska iväg och handla på Tesco idag. Mataffär med lite ditt och datt. Man kan säga att det är som ICA Maxi. Innan skolan började i höstas, så var vi där minst en gång i veckan, men jag tror inte jag har varit på Tesco dom senaste 3-4 månaderna. Det är lite tråkigt, jag gillar att gå runt och se vad som finns på hyllorna. Jag älskar nya mataffärer!! Jupp, jag är lite tossig...

Men jag återkommer nog med något "spännande" senare idag, kanske...

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: