söndag 5 juli 2009

Sommarlov -09 Part 1

Det har inte blivit mycket bloggande det senaste, det ber jag lite om ursäkt för, men hade med den lilla engelska datorn hem och då blir det så knepiga inlägg. Men jag tänkte summera min tid hemma lite.

Det blev mycket på en gång när jag kom hem, L och hennes N blev klara med sina studier och det var examen i Gbg. Nu är dom klara arbetsterapeuter. Det är ett svårt ord, men det blev nog rätt...
Sen vart det släktträff, antagligen den kvickaste i världshistorien, på nationaldagen. Hade det inte varit för Sveriges landslagsmatch mot Danmark (en viktig sådan också, nu blir det väl inget VM eller EM eller nåt för våran del), så hade det säkert blivit en lång och rolig kväll. Men nu tog kvällen slut vid 20-tiden... Jag hoppas verkligen att all fotboll är inställd på nationaldagen nästa år!!

Sen var det några lugna dagar med en och annan fika, lite shopping och bara allmänt slappande. Och så bar det av till Varberg. Jag aggerade fotoassisten till R på ett släktkalas och blev bjuden på god grillmiddag där. Sen hem till C med L och äta gott och kolla bio. Sen blev det några intensiva solslukar-dagar i L's familjs sommarstuga. Jag, L, M och en till L åt mycket och gott, hade en och annan diskussion och ditt och datt och shoppade lite granna igen.

Jag halkade in lite på ett bananskal till M's midsommarfest. Det var himla kul, god mat igen, trevligt gäng och en skön gemenskap där det kändes som man varit med i alla år, fast jag träffade dom flesta för första gången. Men kul hade vi, och mycket skratt blev det!! Återknöt en gammal "bekantskap" och det var himla kul att ses igen. Kanske möts vi igen? Vem vet? Det var ju bara 13 år sen sist, kanske inte ska behöva dröja så länge tills nästa gång? Vi får väl se...

Midsommardagen åkte C till Barcelona och jag blev med bil!! Den lyckligaste dagen på länge, tror jag.... ;) Tänk vad en bil kan göra så mycket... Det blev Blomstermåla och en räkmacka med samma gäng som på midsommarafton. Jag trivdes verkligen med dom människorna. Det finns ju olika typer av människor, dom som tar det som det kommer och accepterar det, och sen finns det dom som analyserar och ska sätta folk i fack och sen sitter man där.

Hur som helst, så blev det mycket bilkörning, jag körde kors och tvärs och hade trevligt med den blåa lilla Polon. Kanske en sån man ska ha sen? Vem vet, vem vet?

Men allt har ju sitt slut, så även billånande... Jag fick återigen lita på att mina ben skulle bära mig dit jag ville. Eller bussen...

Bussen tog mig ut till Onsala, ut till havs. Jag följde med L och hennes föräldrar ut bland öarna utanför där. Görtrevligt! Det blev återigen god mat, härlig sommarlunch med vågorna kluckande runt båten. Sen blev det grillat till middag. Så sommar!

När det blev dags att åka tillbaka till gråa England, så tog det emot. Jag önskar så att jag kunde ha stannat lite till. Men verkligheten kallade, pengarna var slut och då får man jobba och tjäna nya. Sen, som nämnt i tidigare inlägg, så var det dags att packa och flytta igen. Nu är packandet klart, nu blir det London och träffa L från Stockholm och så flyttas det på måndag. Sen blir det Sommarlov -09 Part 2!!

Sov gott!
Kram kram

Anyway, sol, sommar och trevligt sällskap, det är väl nyckelorden för min vistelse hemma. Räkor och kräftor blev det med, mest räkor i alla dess former, men ändå. Jag ska se till att lägga upp lite bilder från sommaren hemma, så alla kan se!

Inga kommentarer: