onsdag 15 juli 2009

15/7/09

Så har det gått några dagar igen... Verkar som det ar sa det ska vara numera. Med tanke på att min svenska dator inte är helt samarbetsvillig alla gånger, så kommer det ta lite tid mellan inläggen tills ominstallationen är avklarad. Ska bara hitta skivorna. Undrar jag om inte dom ligger hemma i byrålådan i Kungsbacka... Hmm... Får ringa mamsen nån dag och kolla.

Häromdagen när jag jobbade, kom min chef upp och berättade om ett ganska makabert självmord i London. En taxi-chaffis som fick för sig att han hade haft en överjävlig kund för mycket och ville göra slut på eländet. Antagligen är det inte den riktigt anledningen till självmordet, men man kan ju bara spekulera... Hur som helst, han tog ett rep, band ena änden det runt halsen och andra änden runt en stolpe. Gasen i botten och off he goes! Full fart! Bilen stannar efter att ha kört rakt in i en annan stolpe. Chaffisen? Ja, huvudet poppade liksom av. Enligt morningstarr "som en champangekork". Det finns ju olika sätt att sätta ord på saker och ting... Den sidan är allmänt sjuk, och man kan ju fundera på sanningshalten... Och visst har väl alla som varit i ett förhållande bråkat nån gång eller så, och visst kanske man vill såra sin partner, men det finns kanske sunda gränser ibland? Formuleringen och "viktiga" detaljer kan också överraska. Jag menar, bilens tillstånd i skrivandets stund är ju det man funderar mest på... Hmm...
Hur som helst så blev jag fast på den sidan och lurade runt bland olika artiklar. Är man uttråkad, så kan man alltid hitta artiklar som kan få en att förundras över världen vi lever i.

Igår var det dags för årets skolresultat. Jag hamnade på 55%. Inte illa, säger folk. Skit också, säger jag. Fast det går nog över... Hoppas jag... Just nu känns allt ganska drygt, men det finns fortfarande hopp om ett hyffsat betyg i slutänden. Det är bara att kämpa på, och jag klappar mig ändå lite, lite granna på axeln, jag pluggar ändå på mitt andra-språk, så det kanske inte är så illa pinkat när man tänker efter...

Vad har mer hänt? Jag har verkligen kommit iordning på mitt nya rum. Jag har fått inhandlat en liten byrå, så nu ligger mina underkläder i byrålådor, inte IKEApåsar...! Bilder kommer, jag ska bara orka få tummen ur... ;)
Hur har det gått med min hyresvärd, eller rättare sagt, före detta hyresvärd? Han ringde om att jag inte lämnat nycklarna. När jag sa att han skulle få dom när vi löst det ekonomiska. Som det ser ut just nu, så får jag inga pengar tillbaka på min deposition, £688 plus £30 fö nycklarna. Det beror på att jag brutit kontraktet i förtid, alltså flyttat ut 2 månader för tidigt enligt överenskommelsen vi hade. Jag hävdar dock att han redan brutit kontraktet, han har gått in i våra (låsta) rum utan att dubbelkolla att det är okej, han går in i huset och tar/slänger våra grejer utan att fråga, och det viktigaste, som kan kosta för honom: han har inte lämnat depositionen till tredje part. Det är för att vi ska vara säkra på att han inte lurar oss på pengarna, eller slösar upp dom medans vi bor i huset.
Nu påstår han att jag får mina pengar OM han hittar någon ny som vill flytta in i mitt rum. Men hur ska jag veta att det inte gör det, utan min vetskap? Det finns ingen chans för mig att dubbelkolla att han inte hyr ut det till någon, men säger till mig att ingen bor där.

När dom andra flyttade i lördags, blev polis kallad till platsen!! Jag tror han vet att han inte är omtyckt och att det är anledningen till att jag inte fick lämna nycklarna på köksbordet, utan var tvungne att lämna dom i brevlådan. Tänk om jag pratat med paret som flyttat in i huset?! Död och bedrövelse! Fast jag har ett och annat jag skulle vilja dela med mig av... Den lille djävulen på min axel flinar... Men jag var snäll flicka, jag lämnade nyklarna i brevinkastet och gick därifrån. Jag väntar dock på att få hjälp ifrån en hjälporganisation om vad jag har för rättigheter eller så i den här frågan. Jag räknar inte med att få pengar tillbaka, men jag vill få honom att svettas lite. Och han kommer bli anmäld till bilregistret, efter att ha kört med Australiensk nummerplåt i 6 år... Hehe... Olagligt! Han kommer bli återbetlaningsskyldig för över 5 år! Inte billigt!!

Nu ska jag ta min skadeglädje och krypa ner i sängen! Imon blir det jobba mellan 12-20.30. Inte kul, men pengar, pengar! Mmm...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: