torsdag 23 juli 2009

23/07/09

Okej, sitter och väntar på att youtube-inlägget jag precis skickade iväg skulle komma fram till bloggen, men icke. Det tar sin lilla tid när filer ska skickas fram och tillbaka över internet...

Men eftersom jag inte har tålamod att vänta längre, så skickar jag hyperlänken till Silverfiskens blogg här istället.

Idag har det varit lugnt, dom ringde från jobbet och undrade om jag kunde jobba extra. Tji-tjing, sa det i mitt trötta huvud och visst sa jag till chefen! Gissa om jag ångrade det när migränen satte igång två timmar innan stängning! Men en treo senare, så var allt lugnt igen och jag räknade pennies för varje minut som passerade. Imon blir det 4 timmar extra igen. Men tro inte att jag håller på att bli miljonär! Nej, det finns det ingen risk för! Med tanke på att timlönen ligger på runt 75 riksdaler, så får man slita som ett djur för att ens kunna unna sig något litet med ojämna mellanrum... Jag räknar förtvivlat på hur snålt jag måste leva för att kunna klara mig utan att jobba nästa läsår, men det ser mörkt ut att få det att gå ihop. Så det blir jobb fram tills jul i alla fall..

Annars har det svenska paret flyttat hit, E och M. Med sig har dom lilla M också! En sån söt krabat! Det ska bli ett nöje att lära känna henne! Dom har varit här sen i måndags och har nog spenderat mer tid på IKEA under dessa dagar, än dom nånsin gjort tidigare och nånsin kommer göra igen! Fast nu har dom ju sängar och sånt, det är ju alltid något!

Men det är nog vad som hänt också. Jag har också varit i kontakt med folk angående vad jag kan göra för att sätta dit min gamla hyresvärd, men det ser mörkt ut. Han är smart, den skitstöveln! Men än är inte sista ordet sagt!

Hur som helst, imon är det upp tidigt, så det blir nog sängen nu.
Hörs snart igen!
Kram kram

Inga kommentarer: