tisdag 13 november 2007

Lange sedan...igen...

Hej hej!
Det har varit en handelserik helg. Eller ja, det beror pa hur man ser det.
Fredagen var skola, stress, jobb, slappa hemma. Hade lite daligt samvete att jag bara hade suttit framfor tvn och inte gjort nagot alls egentligen. Men det behovs ibland. Lordagen innebar en gammal ateruppstanden 80-tals-kandis, en oinbjuden gast i mitt vardagsrum och en annars lugn och trevlig kvall. Bex var pa aventyr i Brighton med nagra vanner och jag hade lagenheten for mig sjalv...
Okej, i tur och ordning, vi borjar med den ateruppstandne 80-tals-kandisen Jason Donovan. Jupp, Mr Donovan i egen hog person besokte Waterstones for att signera sin nya bok om sitt liv, sitt knarkande och lite sanna grejer... Jo, han var sig lik, men efter 2 barn, nagra ars kokain-snortande, en hel del tid spenderad i ett solarium och lite annat krafs, sjalvklart ser han inte lika felfri ut som han gjorde i Grannar for 20 ar sen.
Sa dagen borjade lite hektiskt med att forsoak mota undan alla kvinnor, som ville ateruppleva sin gamla idol. Inte latt, men det gick anda hyffsat.
Dagen fortsatte i maklig takt och nar jag kom hem lagade jag mig lite middag. Nar jag lugnt satt och njot av min harliga maltid, sag jag nagot svart rora sig utefter den vita vaggen. Hmm, vad kan det vara..? Jo, en megajattespindel!! Den var sisadar fyra centimeter lang och jatteacklig! Sa mitt i maten, fram med dammsugaren, suga upp spindeln och sen rulla ivag dammsugaren, sa brummandet inte storde tvn. Maten var kall, sa det blev en runda i micron. Men aptiten var liksom anna borta... Men jag tryckte ner sa mycket jag bara klarade av. Efter en halvtimme stangde jag av damsugaren och gomde undan den i ett stangt rum. Me no like!!

Men jag sov anda ganska bra. Det blev inget studerande da heller...

Nu maste jag tyvarr stressa ivag till nasta lektion for att inte fa skit fran den hemska Glynnis! Sen ar det dags for Dr Stewart att satta skrack i oss igen...

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: