lördag 17 november 2007

17 november 2007

God kvall, mina trogna lasare!

Hoppas att eran lordag har varit trevlig och att den fortsatter vara det.
For min egen del har den mest bestatt i arbete, arbete och lite mer arbete. Det kommer nu bli middagsbesok pa en ny Thai-restaurang har i stan som jag hoppas kommer erbjuda riktigt mumsig och energigivande mat. Bex mamma fyller ar idag och vi ska fira med pompa och stat! Hihi... I alla fall en liten stund, for sen ar det hem och fixa med en bokforingsuppgift, som ska lamnas in snart. Jag har inte borjat med den annu, men enligt dom som ar fardiga med den, sa ska det vara ganska simpelt. Jag hoppas verkligen det! Vi far val se, jag har lovat mig sjalv att vara klar med den innan jag gar och lagger mig imonkvall. Hmm, vi far se hur det gar...

Annars hander det inte sa mycket. Jag har ansokt om att fa forlangt i bokhandeln, och det kanns ganska lovande. Man vet aldrig, men med tanke pa att jag idag fick min egen lilla sektion att ta hand om, sa kanns det som mojligheten ar stor! Jag kommer fran och med imon att ta hand om True Crime och Horror. Mina tva favoritavdelningar!! Jag tilltalas ju av det morka och onda av nagon anledning. Inte for egen del, men mest for att jag ar ratt fascinerad av vad det ar som far dom daringa manniskorna att gora det dom gor.
Just nu ar det ganska stort i tidningar och tv om Peter Tobin, mannen som mordat och gravt ner tva kvinnor i sin tradgard, har i England. Det jag tycker ar intressant i fragan ar ju vad gor att han valjer att plocka upp en kvinnlig liftare och ta livet av henne. Sen grava ner henne i sin tradgard. Jag sag precis pa aftonbladet.se att det nu utreds om han kan ha tagit livet av ytterliggare 13 kvinnor. Varfor gor han det har och inte andra? Man kan fundera pa gener, uppfostran, hormoner kanske, vad vet jag? Det finns manga faktorer som spelar in. Jag har dock svart att tro att det ar slumpen alla ganger...

Hur som helst, nu ar det middag som galler!

Ta hand om er!
Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad kolla i min blogg http://www.blogtown.se/blog.php?id=abonerosblogg
Kram Malou