torsdag 1 november 2007

1 november 2007

Jaja, datorn har lagt av igen... Det borjar bli lite trottsamt nu. Jag ska ta med den ner till Farbror PC doktorn och se om han kan radda den. Jag kanner att jag behover en dator, sa jag kan jobba hemma och pa biblioteket, utan att sitta med allt i knat!

Jobbet gar bra, det ar tur jag har det. Hur skulle jag annars ma? Just nu ar det projekt i kubik, det ar tentor pa ingaende och allt ska vara klart samtidigt. Dom andra kurserna har studievecka nasta vecka eftersom det ar avslutning for sista-ars-elever da. Fraga mig inte riktigt hur det ligger till, for det ar avslutning lite da och da, kanns det som. Vi har blivit befriade fran en lektion pa hela veckan. Manga av vara studie-vanner pa andra kurser har fri studietid. Jag hade behovt den studieveckan... Men, men, dagen har 24 timmar, 8 maste jag sova, rakna bort cirka en timme om dagen for foda. Pa en vecka jobbar jag cirka 20 timmar. Hmm... Det borde finnas ganska mycket tid att fa ordning pa allt! Det galler bara att organisera sig!
Det finns gott om supergulliga manniskor har som staller upp oavsett nar man behover hjalp, det ar bara att skricka HJALP, sa poppar alltid nagon upp. Jag ska satta mig pa mandag och tisdag och bara skrika pa hjalp, och hoppas att en snall sjal har tid en stund...

Nu ska jag hamta lite vatten, ata lite lunch sen tillbaka en snabb svang till biblioteket for en e-journal-guidening innan det ar dags for lektioner och jobb! Det blir nog lite lasa ikvall nar jag kommer hem innan jag somnar...

Jag ar i ganska stort behov av lite peppning, men jag har just nu en tendens att bara sparka ifran mig all peppning och hitta ursakter till varfor det kommer ga kappratt at H... anda. Jag tror jag behover en redig kvall pa krogen. Det blir nog en svang pa tisdag, men det blir inte for mycket alkohol. Maste ju upp hyffsat tidigt for att bege mig till biblioteket igen! Har ju en viktig uppgift att fardigstalla inom 5 veckor. Tror det ar torsdagen den 6 december. Nan gang den vecka i alla fall. Men jag raknar med att var klar veckan innan, sa jag inte sitter i sista minuten och gor andringar. Det blir inte bra da. Nar jag kanner mig klar med det, ungefar 2 veckor innan inlamning, sa ska jag lamna det for korrigerings-lasning till Bex eller nan. Da har jag en vecka pa mig for eventuella andringar. Sen ar det inlamning som galler. Pillar man for mycket, sa blir det bara tokigt. Man ska lamna det ganska enkelt och inte lagga fallerben for sig sjalv...

Nu ar det vatten, mat, bibliotek, skola, jobb, plugg och sova i den ordningen som galler.

Ta hand om er och sa hors vi nar vi hors!

Kram kram

Inga kommentarer: