fredag 16 november 2007

God morgon!

Forhoppningsvis sa kommer bloggandet utan prickar att oka nu, fram tills jul och jag far fixat en egen dator, med prickar! Bex har fatt hem sin nya dator och jag har fatt tillatelse att anvanda den sa mycket jag behover till skolarbete och kontakt med Sverige.
Jag tror aven hon har trottnat lite pa att jag inte ar hemma sa mycket. Jag borjar sjalv kanna att det tar lite pa att vara "pa flykt" tar pa krafterna. Jag har lamnat hemmat runt 8-9 varje morgon, for att inte komma tillbaka forran runt 18 som tidigast, men ibland sa sent som 21. Jag hoppas bara jag kan fokusera har hemma. Ska fixa lite rogivande och stimulerande studiemusik ikvall, hade jag tankt, sa jag kan ha musik i oronen och inte storas av tv eller annat ljud omkring mig. Nagra tips?

Annars har det inte hant sa mycket. Det ar ganska mycket upp och ner far varje timme, kan man saga. En stunden ar man optimistisk och kanner att det har ar inga problem, det fixar jag, tidsmassigt, alltsa. Men sen kan nan paminna om det ena eller andra och vips, sa ar man tillbaka i stress och hets. Ikvall ska jag hur som helst paborja en ny inlamningsuppgift, som jag raknar med att vara klar med pa sondag innan jag gar och lagger mig. Pa tisdag, ska vi satta oss ner och gora varan presentation som vi ska framfora nasta fredag, den 30e. Hela onsdagen maste spenderas till stor del pa biblioteket, da det ska pluggas blodomlopp, andningsorgan, leder och ledrorelser. Viktigt prov pa fredag, den 23e. Jag tror att mandagen den 3e dec ar det stort prov i bokforing. Maste fixa det provet!! Det ar lite stress pa det. Men jag raknar med att kunna lamna in mitt arbete i halsa och fitness runt den 29-30 nov, vilket ger mig hela helgen att koncentrera mig pa bokforing. Ar nog inte jatteorolig for det, men det kommer bli tungt.

Sa med pusslande, ihardigt arbete och positivt tankande, sa ska det kanske ga. Det galler att strukturera upp vad som ska handa under dom kommande veckorna, ta en dag i taget och inte stressa for det som ska handa nasta dag eller vecka.

Jag ursaktar mig for mina trakiga inlagg, men det hander inte sa mycket mer an biblioteksbesok, studier och lite tv-tittande, om jag orkar med det. Jag forsoker lasa i min bok, men jag som vanligtvis brukar sluka en bok var eller varannan vecka, har nu kampat med en och samma bok i over en manad. Jag orkar helt enkelt inte oppna den innan jag somnar... Hihi... Jag som har saaaaa manga nya spannade bocker att lasa nu!! Hur ska det sluta??

Och for dom som tror att det ar slappa over jul, nop, inte alls. Det ar till att ta med sig bocker hem och plugga lite da med. Terminen ar inte slut forran tva veckor in efter jul. Och vissa kursdelar tar inte slut forran i juni, som marknadsforing. Sa dar har vi presentation i april, kommer inte ha prov forran nanstans i maj och man far har inte reda pa om man klarat sin kurs eller om man maste gora omprov forran nan gang i mitten av juli, har jag for mig...

Men nu ska jag skutta in i duschen, kla pa mig och susa in till stan for en forelasning i Principles of Health and Fitness. Sen ar det jobb i eftermiddag!! Jippie!

Ta hand om er!
Kram kram

Inga kommentarer: