måndag 2 februari 2009

Så här såg det ut imorse:


Så, nu har det hänt något! Äntligen....

Jag visste redan igår att det skulle bli snö under natten, men när jag vaknade, så var det lite mer än jag räknade med för att vara England. Men inte f-n trodde jag att hela England skulle klappa ihop för knappt 5 cm snö!!! På radion pratade dom om det värsta snövädret på 20 år och listor på skolor som skulle vara stängda lästes upp och för varje gång blev den längre. Men inget om Solent. Så det var att hoppa in i duschen, göra sig i ordning och sen halka iväg till skolan.

Här finns ingen lag om vinterdäck, jag tror inte ens dom har vinterdäck här... Så även om man kunde se asfalten genom snön, så slirade däcken och bilarna såg ut att leka Bambi på hal is!

Men väl på skolan, så får vi reda på att på grund av "snöovädret" kommer skolan stängas för dagen och att allt förhoppningsvis skulle vara som vanligt imon. Jag kände lite som när vi hade det stora snöovädret november -96 eller när det var, fast utan snön... För jag anser inte att det var kaotiskt mycket snö idag. Flygplatser stängdes ner, tågen går inte och bussarna är försenade. Jag ska aldrig mer klaga på att pendeln är lite försenad för att det har snöat. Hela landet har ju inte stannat i alla fall!

Det kändes riktigt patetiskt att stänga igen skolan, majoriteten av oss var ju ändå där! Och för första gången den här vintern, så var skolan faktiskt varm! Tänk det här snöiga håller i sig, ska vi inte har fler lektioner då den här veckan? Grrr....

Nu ska jag pylta på mig och gå till posten för att lägga på ett brev som jag lagt på en gång innan, men som kom tillbaka med ytterliggare ett formulär att fylla i. Suck, det är inte mycket som är bra med England längre, känner jag...

Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... underbart. Då skulle England "vart med" 1995. Då var det snökaos som heter duga. Fast å andra sidan. Tågen (till varberg i alla fall) är ju försenade vid lite minusgrader... Vet ifan om vi är bättre här. Fast skolor ställs ju inte in för lite snö... Kram på dig!! //Veronica