måndag 16 februari 2009

16/02/09

Det sägs att inga nyheter, är bra nyheter. Det ligger något i det...

För en liten stund sen så ringde min telefon. Det var min vän S som hade allt annat än goda nyheter. Dom med bra minne kanske kommer ihåg att min vän N i somras hade lite problem med familj. En pappa som var allt annat än vänlig och ansåg att N var roten till allt ont i hans liv. Det slutade med att han fick besöksförbud efter en lång rad förhör och rättegångar.

I fredags gick han in i affären där N's mamma arbetar, gick igenom hela affären för att hugga ihjäl mamman. Hennes liv gick inte att rädda och från att ha varit en splittrad familj, men ändå vid gott mod och med postitiva framtidsutsikter är nu N och hennes syster moderslösa. Hennes syster är bara 11 år.

N är moderslös på grund av hennes pappas stolthet. Han har förstört deras liv på ett sätt som aldrig kan återställas.

Imorse när jag gjorde mig klar för att möta dagen, gick jag ut i trädgården och tog ett foto på snödropparna som växer där ute. Jag tänkte för mig själv att det kommer en vår, även om den kanske dröjer lite... När jag gick till jobbet i eftermiddags så såg jag knopparna på buskarna. Jupp, det är definitivt en positiv känsla i luften. För en halvtimme sen försvann den positiva känslan.

För min del är det vardag imorgon igen, men om N och hennes syster kommer få en vardag snart, det är ytterst tveksamt. Hur går man vidare efter att ens pappa har knivmördat ens mamma? Det är mycket liknande nyheter i tidningarna och man reagerar knappt, läser vidare och sen fortsätter man med vad man höll på med. Men nu är det nära, det är min bästa vän i England vi pratar om.

Nu ska jag krypa i säng. Jag ska ta några rogivande och försöka få sömn i kroppen. Imorgon är en ny dag, trots allt...

Sov gott!
Kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

GUMMAN vad hemskt att höra =( *ger en stor stor kram*