söndag 8 februari 2009

08/02/09

Så har ännu en vecka gått till ända. Inte för att jag märker skillnad på onsdag och lördag eller nån annan dag för den delen. Men det är en vecka närmare sommarlovet. Längtar något oerhört! Jag vill bara att det ska ta slut, att jag hittar tillbaka till motivationen och allt annat.

Jo, det är lite tungt nu, men det går förhoppningsvis över när solen är framme lite mer, det blir lite varmare och man inte behöver ta på sig halva garderoben för att inte frysa... Idag sprack min varmvattenflaska också, så det blir en kall natt. Men jag antar att jag ska klara mig, så får jag köpa en ny imon. Eller en annan dag...

Imon kommer E&M hit från Sverige. Eller ja, dom är på väg nu, men jag ska inte träffa dom förrän imon. Det är ett par som hittade mig genom bloggen, dom kommer från Sverige och ska börja plugga på Solent nästa år. Det ska bli kul att träffa dom och visa dom runt. Vi ska kolla på lite lägenheter som dom kanske kan flytta in i till sommaren och dom ska kolla lite på skolan. Det ska bli skönt att få en dag på svenska. Fast det är svårt med svenskan här. Jag vet inte vad det är, men jag tappar orden när jag pratar med svenskar! Förhoppningsvis blir det skillnad när man är lite förberedd. Jag hade en svensk kund i affären förra veckan och det stod bara still! Jag fick inte fram många ord innan jag slog över till engelskan igen! Det gick bra ändå, hans pappa var med och han kan inte mycket svenska. Kunden var halvsvensk... Men förhoppningsvis så blir det inte så krångligt imon eftersom jag vetat om i några veckor att det ska bli svensk-dag imon!

Imon är också dagen då jag har ett prov som jag inte har en susning om jag har förberett mig tillräckligt... Något inom mig säger att det inte kommer gå så bra, men det är väl bara att hoppas på det bästa och ställa in sig på omtenta i slutet på året, så kommer det gå finemang!!

Annars har det som i vanlig ordning inte hänt så mycket här. Monique och Jeannine åker till Nya Zealand på lördag. Men det blir inte lugnt här för det, det kommer besök från Kanada istället som fyller tomrummet. Jag är bara glad att det inte är 100% franska som gäller, för respekten att prata engelska är inte så stor när fransmännen här är i samma rum. Det stör mig lite, men jag har på sätt och vis accepterat att dom inte riktigt bryr sig. Eleo pratar oftast engelska och involverar oss andra, men dom andra två kan sitta och prata franska utan att ens försöka involvera nån annan än dom själva. Men det är deras förlust, dom kom hit för att lära sig vardagsengelska, men har inte ansträngt sig och då känns det lite som bortkastade pengar... Hur som, deras förlust och om tre månader flyttar dom...

På tal om tre månader, idag är det på dagen tre månader tills skolan slutar! Håll tummarna för mig att jag får det sommarjobbet jag hoppas på. Annars är jag rädd att det blir fem långa månader i Southampton... Det positiva med det är att jag förhoppningsvis kan plöja igenom mina bokhyllor och även påbörja min dissertation. 10 000 ord om något jag inte riktigt har koll på ännu... Jag har något med benhinneinflammation på gång, men det kan lätt slås i spillror... Det är mycket att tänka på innan man får ett klartecken att köra igång. Stora frågan just nu är hur mäter man grad av benhinneinflammation mellan olika människor.... Tips, någon? Maila asap!!

Jag låter er veta hur det går! Håll tummarna på att jag kommer på något käcktoch lagom enkelt!

Och inte nog med att skolan är slut om tre månader idag, om två månader har jag varit hemma en hel dag!! ;)

Nu är det sova. Prov och guide står på schemat imon!

Kram kram

Inga kommentarer: