måndag 7 juni 2010

Funderingar och tankar

Så har helgen gått. Vänner från Sverige var över och hälsade på. Nu är det bara tre veckor, drygt, tills det är dags att åka hem. Jag är halvvägs genom packningen och har ju så klart börjat med det som är enkelt att packa. Nu är det det krångligare kvar, såsom koppar, kok- och skolböcker i olika former och storlekar, pärmar och block och papper som ska sparas. Så trots att jag borde göra klart det också, så drar jag ut lite på det, för det är så tråkigt! ;)

Helgen då, hur var den? Den var trevlig, varm, dyr och energisugande. Men det var kul! Önskar vi hade haft dom två extra dagarna det var tänkt från början, men tid, pengar och flygtider skulle passas in och då blir det som det blir! Vi hann med delar av London; Covent Garden var nog det som fick högst betyg, men även Trafalgar fick bra betyg! Sämst var nog hostelet där vi bodde. Det var ingen hög klass, men det är ett backpacker-hostel och jag måste säga att det var bra för att vara ett sånt. Hotellet här i Southampton fick bättre betyg. Ingen av mina vänner är storstadsmänniskor direkt, så kanske fick London ett sämre betyg just därför. Jag är inte heller en storstadsmänniska, men jag gillar att mixa och att London ligger två timmar bort, gör att man lätt kan växla lite i miljön.
Vi kom in på invånar-antal och sånt och jag trodde nog inte Göteborg hade så många invånare, men enligt vartgoteborg.se så bor det en halv miljon människor i Goteborg. Här i Southampton bor det faktiskt bara knappt 235 000. Den siffran kommer från statistik från 2001, så kan ju ha ökat lite sen dess... Statistik är inte alltid Englands starka sida, känns det som...

Hur som helst, så fick Southampton ett bra betyg, och det trots att vi inte såg så mycket av det. Vi hann liksom inte... :S

Jaja, åter till tankarna... Det verkar ju som massageskolan inte blir av till hösten, vilket är lite sorgligt. Och oroande, för vad gör jag nu?! Jag har ju liksom inte haft nån back-up plan på vad jag skulle göra om Stockholm inte blev av. Så nu sitter jag här med ångest och funderingar på vad jag ska ta mig till!

Men av erfarenhet, så vet jag att det löser sig! :D På ett eller annat sätt, man får bara göra det bästa av situationen och så blir det någorlunda till slut! Har ju fixat det förr, varför inte nu?

Nu ska jag packa lite till, sen blir det film! :D

Kram kram

Inga kommentarer: