lördag 10 april 2010

Ojojoj...

Tjohej!
Jag har suttit på biblioteket i evigheter känns det som! När ska det ta slut?! 12 maj. Då tar det slut!! Hur skönt som helst! Och att jag har skrivit 1000 ord och det bara om en metod och tre artiklar gör mig nästan lite glad. Det innebär att jag kommer nå upp till 3-4000! Jag har ju en metod och 20 artiklar kvar att skriva om!

Jag blev nästan lite glad också eftersom jag fixade att skriva över 500 ord här hemma! Jag har inte klarat av att plugga hemma innan, inte i det här huset och inte i det förra heller. Bara hos Bex klarade jag plugga. Skumt... Men det har väl med atmosfär och sånt att göra. Just nu är jag bara så trött på skiten omkring mig att jag bara kopplar bort det.

Jag har shoppat lite! Surprise, surprise! Fast inte bara onödigheter! Kors i taket! Jag har köpt vaccum påsar att packa i. Det är en envägsventil på påsen, man stänger ihop den med sån där zip-stängning som det är på vissa påsar, man kan stänga och öppna och återsluta igen... Hur förklarar man den däringa mekanismen? Hmm... Fattar ni, så fattar ni, annars har ni något att fundera på när ni ligger sömnlösa! Hur som helst, så fyller man påsen med kläder, lakan, täcken, etc etc och så stänger man igen. Sen sätter man på dammsugaren, öppnar ventilen och suger ur all luft. Sen tar det inget utrymme alls. Det väger ju lika mycket, tyvärr, det är ingen mirakelpåse. Fast för mig är det ett mirakel att det kan ta ungefär 75% mindre plats! Företaget jag ska använda går på storlek på kartongen, inte vikten. Det innebär att jag kan komma hem billigare än annars...

Så jag testar mina nya påsar nu och det är skitcoolt! Har snart packat ihop alla vinterkläder och sånt jag inte använder så himla ofta. Snart är garderoben tom! Hur ska jag lösa det?! :p Nej, jag lovar, jag ska inte shoppa så mycket mer... :S

Hoppas allt är bra på hemma-plan!
Nu ska jag stressa vidare!
Kram kram

Inga kommentarer: