söndag 31 januari 2010

31 januari 2010

Så har jag kurerat mig, hela dagen igår låg jag utslagen i sängen och tittade på vampyrer! True blood, vatten, dumle och alvedon brus... Till middag blev det köpepizza från ASDA (typ ICA) och måltiden avslutades med en hel burk Ben & Jerry's Cookie dough... Lagom tinad efter en minut i micron! Sen blev det djupdykning mellan lakanen och några avsnitt True blood till innan alvedon/ibumetin-blandningen fick mig att se i kors och inte ens en halv-hunkig Alexander Skarsgård kunde hålla mig vaken. Eller irritationen över att inget stämmer med böckerna! :(

Idag har det blivit en dag på biblioteket. Fick gjort en hel del, men jag vet inte om outsnutet snor har lagt sig som ett skikt runt hjärnan och gjort mig desillusionerad nog att tro att jag har gjort ett bra jobb, och så är det kasst egentligen.. Återstår att se när N, som jag jobbar med, ska kolla igenom det. Är det kasst, har vi en timme på oss att göra om det imon... Jag satt i 4 timmar idag... Hmm...

Anyways, jag ska nu hoppa i säng, det är ju ny skolvecka imon. Jag ser fram emot när helgen blir en tid för uppvilning och lugn och ro... Eller i alla fall ha en ledig dag då och då, när man kan sitta och läsa en helt vanlig bok, kolla på film eller bara vara utan att känna oro för att man inte pluggat tillräckligt, eller inte ansträngt sig bra nog för att få ett hyffsat betyg... 55 skoldagar kvar, plus tre veckors lov och några helger där emellan. Inte mycket, men tillräckligt för att man ska få lite ångest...

Nu ska vi inte grubbla på det, nu ska vi drömma söta drömmer! :D

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: