fredag 29 januari 2010

29 januari 2010

Sitter här och är vrålförkyld. Googlade vart snor kommer ifrån och där stod bland annat att man producerar ungefär en deciliter snor om dagen. Jag har redan gått igenom en toarulle med papper, och det är garanterat mer än en deciliter som runnit ut! Något är ju fel! Det tar aldrig, aldrig slut!

Men jag har tagit en alvedon, en kopp te, ätit köttbullar på IKEA och även handlat svenska kanelbullar där, så hemlängtan jag känner just nu är aningens stillad.

Har även varit i kontakt med unionens a-kassa och jag har 134 dagar kvar. Undrar hur stor ersättningen blir då... Hmm... Men jag hoppas att jag kommer få jobb, så jag inte behöver utnyttja alla dagarna! Fast nån månad eller så hade varit skönt för att få vila upp sig lite... ;)

Det är inte lätt och i år är det ingen hit att göra grupparbeten. Alla är ute efter dom bästa betygen, så man kan få lite svårt att lita på vänner och folk omkring sig... Dom säger en sak och gör något annat... Men jag antar att man lär av sina misstag?

Nu ska jag svepa det sista på mitt te och sen krypa ner i sängen och kolla lite filmer. Imon blir nog en dag i sängen och söndag får jag ta itu med lite skolarbete igen... Hur mycket tror ni jag längtar tills detta är över? 96 dagar kvar... ;)

Kram kram

1 kommentar:

Yvonne sa...

Krya på dig, här är också lite snorigt men det är -15 grader ute så det är väl inte så konstigt.
Kram