lördag 3 januari 2009

3 januari 2009

Ojojojojojojoj! Nästan pinsamt! Tur jag har en hyffsat okej ursäkt... Jag har inte haft direkt tillgång till internet, därav inget bloggande. Åkte ju hem till Sverige den 16e december och kom tillbaka idag. Visst kunde jag lagt ett litet inlägg här och där, men när man är hemma en liten stund, så känns det som att tömma mailkorgen på spam och föra över pengar från sparkontot till slösakontot är snäppet viktigare. Då kan man spendera mer tid med folk som egentligen läser bloggen.

Hur har julen och nyårshelgen varit då? Jo, den har varit helt okej. Träffat nära och kära, firat jul med massa mat. Tyvärr blev det ju lite knepigt på slutet. Det var paniken som tog överhanden och var definitivt inte riktigt till värdparet. Men när jag förstod att det skulle bli två timmar till innan det var i alla fall en timme kvar tills man skulle ramla i säng, så kände jag att det inte skulle funka. Med smärta kommer trötthet. Och visst, har man vant sig vid smärta, så är man kanske inte så trött av det på samma sätt. Men det blev som det blev och det var inte riktigt meningen att verka så panikslagen... Hmm...

Smärtan i det spruckna revbenet kommer och går, som tur var kändes flygresan som om allt var som det skulle. Tills jag kom av flyget och fick konka runt på väskorna i nästan två timmar innan jag äntligen kunde sätta mig på bussen och somna. Eftersom jag inte ätit så bra idag, så ville jag inte ta mina värktabletter... Fast det blir nog en nu när jag ska sova, nu känns varje andetag igen. Inte bra...

Hur som helst, nyår spenderades med Carro, Lisa och hennes Niklas. Lisa och Niklas har känt varann i drygt 2½ år och varit ett par i nästan 1½ av dom. Och har jag träffat Mr Right? Nop, men på nyår var det äntligen dags. Han var en trevlig kille och dom passar verkligen ihop! Så lycka till i framtiden! Den som väntar på nåt gott, väntar aldrig för länge... Eller hur var det nu?
Det var god mat, trevligt sällskap och promenaden ner till Varbergs fästning var trevlig. Jag måste säga att det är en av få trevliga nyårshelger jag haft. Lugnt och stilla med trevligt sällskap och god mat, då är jag nöjd. Dom två senaste åren har gått i det tecknet och jag har tyckt det varit toppen! För mycket planering och förväntningar gör bara att det blir tokigt och inte så himla kul som det var tänkt. Lite oväntat och lite spontant skadar inte! Fast ett spontanbesök på Socitén för 180:- fick oss att vända i dörren...

Nu är det ett nytt år, nya förväntningar, nya mål, nya utmaningar! Hur ska det sluta?
Året 2008 kommer inte sammanfattas idag, det kommer en dag när jag har energi att sitta och fundera på det lite. Men det var väl ändå ganska händelselöst, men ändå stressigt? Hmm...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: