lördag 10 januari 2009

10/1/09

Yep, jag är lite slapp med bloggandet, men det är inte så kul att blogga när det inte händer något... Så vad har hänt den senaste veckan? Jag har bytt arbetsdag, från torsdag till fredag. Funderar skarpt på att höra om dom behöver folk på kvällarna nu när IKEA öppnar och våra öppettider ändras och arbetsdagarna blir två timmar längre... Kanske inte borde vara något problem... Vi får se...

I skolan rullar allt på i ett lite högre tempo än vad det var innan jullovet. Kändes inte bra att komma tillbaka och vara mör i huvud och kropp, och få reda på att tempot har skruvats upp lite ytterliggare. Men det är väl så det ska vara när man pluggar på universitet. Fick ett sammanbrott light i fredags och grät en skvätt, men mina huskompisar Monique och Jeannine stöttade och försökte få mig att inse att få bästa betyg är inte så viktigt om man inte mår bra under tiden. Men innan jul var det inga problem att hinna med. Jag gillar inte loven av den anledningen att dom får en att tappa tempot. Man kommer ur fas och allt blir bara rörigt när man kommer tillbaka. Så påsklovet kommer nog i stort att spenderas här i Southampton, på biblioteket för att förbereda dom sista stora proven. Men lugn, jag kommer hem över påsk. En vecka eller så. Måste ju networka lite så jag har jobb och kan vara hemma hela sommaren istället!!

Men det är lång tid tills dess. Först ska jag klara mig fram till påsk, utan fler sammanbrott!

Men det är allt som har hänt. Det står lika still här som det gör hemma. Livet går sin gilla lunk, eller vad heter det?

Så var det dags för en film, äppelpaj och en tidig kväll inför en lång jobbdag imon!

Sov gott!!

Kram kram

Inga kommentarer: